הכתב הצבאי ניר דבורי מאשים: שומרי השבת אחראים לידיעות הכוזבות

הכתב הצבאי של ערוץ 2, ניר דבורי, טוען כי שומרי השבת הם האחראים להפצת הידיעות הכוזבות ברשתות החברתיות: "מעניין שדווקא במהלך השבת קבוצות הווטסאפ היו יותר שקטות ורגועות" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר דבורי (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים השמועות הפכו לחלק מהשגרה. הודעות כוזבות מופצות בקבוצות ה-WhatsApp, חדשות לבקרים. בין ההודעות הרבות שהופצו אתמול (ראשון) על מות החיילים ברצועת עזה, הייתה הודעה אחת כביכול בשמו של הכתב הצבאי ניר דבורי, שמיהר למצוא אשמים. ומי האשמים? שומרי המצוות.

בהודעה השקרית שהופצה נכתב "ניר דבורי מערוץ 2: צה"ל מתכונן להעלות בשעות הקרובות עם בשורת איוב. חשוב לשמור על מורל גבוה. זאת מלחמה וזה מחירה. צריך להודות שלא התנסינו בתחילה עם לחימה דומה עם החיזבאללה. שם המציאות הרבה יותר מרה. טוב שאנחנו מתחילים עם ארגון קטן ותוצאות 'קטנות'".

לירון שמם, כתבת mako, חשדה בנוסח ההודעה ובאמינותה, ומיהרה לברר זאת עם דבורי. הכתב הצבאי שנמצא בימים אלו בגבול רצועת עזה, הכחיש את הדברים: "יש אנשים שפוגעים במזיד ומנסים לקלקל בביטחון המדינה, הם ממציאים ידיעות ושמועות ומדביקים אותן לכתבים כדי לתת להן נפח ומשקל. כמעט ולא ניתן להלחם בתופעה הזו".

"אף אחד מהציטוטים שיוחסו לי לא נאמרו על ידי ואפשר לבדוק את זה", הבהיר דבורי. "אבל אתה לא יכול להלחם בכל בן אדם שבא ואומר משהו ואתה צריך להוכיח שאין לך אחות".

אחרי שהכחיש והבהיר שהוא לא מכותבי הודעת הכזב, דבורי רמז בדבריו כי האשמים בהפצת הודעות כוזבות, הם שומרי השבת: "מעניין שדווקא במהלך השבת קבוצות הוואטסאפ היו יותר שקטות ורגועות, היו הרבה פחות שמועות שרצו בכל רחבי הארץ וזה אומר משהו".

הכתב הצבאי כינה את הפצת ההודעות חוסר אחריות ואמר כי "הקבוצות האלו הן חסרות אחריות, הן פוגעות בביטחון המדינה ומטלטלות ומסחררות את התקשורת הממוסדת. אנחנו כל הזמן מוצאים את עצמנו מנסים לשלול שמועות וואטסאפ במקום להתעסק בעבודה שלנו".

כל ניסיונותינו לקבל את תגובת ניר דבורי, עלו בתוהו. לכשזו תתקבל - נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר