דפני ליף שמה בובה של קוף במקום ציטוט של רבי נחמן מברסלב

דפני ליף, פעילה חברתית, שמה בדף הפייסבוק שלה ציטוט של רבי נחמן מברסלב אך כעבור זמן קצר הסירה אותו ושמה תמונת בובה של קוף, בגלל השיח המתלהם שנוצר (דיגיטל)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דפני ליף (צילום ארכיון: פלאש 90)

בשבועות המלחמה מרבים הידוענים לעלות לרשתות החברתיות תמונות ובהם פסוקים, או סרטונים בהם ניתן לראות כיצד חיילי צה"ל מתחזקים ברוחניות בטרם כניסתם לרצועת עזה. דפני ליף, פעילה חברתית ידועה, הצטרפה גם היא.

ליף החליפה את תמונת הנושא בדף הפייסבוק, לתמונה שבה נכתב "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן", מספרו של רבי נחמן מברסלב.

בעקבות השיחות וההודעות הרבות שזרמו למכשיר הסלולרי שלה, דפני ליף צייצה בטוויטר: "אני לא הולכת להניח תפילין! בבקשה תפסיקו לכתוב לי סמסים ממספרים שאי אפשר אחר כך לחזור אליהם ולבקש שיורידו אותי מרשימת התפוצה".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי ליף הסירה את התמונה זמן מה אחרי שעלתה. עוד עולה כי זו לא הפעם הראשונה שבה משתמשת ליף בנכתב בליקוטי מוהר"ן (תנינא קיב'): "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן".

היה זה ביוני 2013 כאשר ליף ושותפיה לדרך, ניסו לעורר שוב את המחאה החברתית. אז העלתה ליף תמונה עם המשפט המדובר ובתחתית המודעה נכתב "חוזרים לרחובות - שנתיים למחאה החברתית".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסבירה דפני ליף את הסיבה להחלפת תמונת הנושא: "קודם כל חשוב להבין שאין חזקת בעלות על המסורת היהודית. זו גם המסורת שלי, יש בה דברים יפים מאוד. אני חושבת שיש התנשאות מאוד גדולה כשמניחים שחילונים אינם אנשים רוחניים, שחוקרים ומתחברים מהזווית שלהם לאותה רוחניות".

"באופן עקרוני אני חושבת שלקראת תשעה באב המשפט הזה הוא אופטימי וניצב אל מול שנאת חינם רבה שנשפכת ברשתות החברתיות בימים טרופים אלו (בין מחנות פוליטיים בייחוד)", הוסיפה ליף.

הסיבה להסרת התמונה, אומרת ליף, היא בשל השיח המתלהם שנוצר סביבה. "הורדתי את המשפט הזה מסיבה שאינה קשורה לחרטה עליו ספציפית. התקופה הזו מאוד יצרית, ההשתלחויות בפייסבוק הן בלתי נסבלות. כשראיתי את הציניות שהשיתוף הזה גרר, בחרתי להחליף לתמונה של בובה של קוף מתוך התרסה ותסכול על כך שלא משנה מה תכתוב כיום אנשים נכנסים סתם על שטויות בלי הבחנה. אני יכולה להבטיח שאשים את התמונה הזו שוב", אומרת ליף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר