רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ מחזק את ידי אורי רווח שננזף: "זוהי המסורת היהודית"

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, יוצא להגנתו של העיתונאי אורי רווח מערוץ 1, שננזף על רקע הדיווח בערב תשעה באב, כי בית המקדש השלישי אמור להיבנות בהר הבית (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמואל רבינוביץ (צילום: פלאש 90)

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, יוצא להגנתו של העיתונאי אורי רווח מערוץ 1, שננזף בימים האחרונים על רקע הדיווח בערב תשעה באב, כי בית המקדש השלישי אמור להיבנות בהר הבית.

במכתב אותו שיגר הרב אל רווח, כתב הרב: "נדהמתי למקרא מכתבך אלי אודות בית המקדש השלישי במהרה בימינו". הרב תוהה האם "ייתכן כי החוק בישראל רואה בנביא ישעיהו אדם לא אתי ובנבואתו והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' - הפרה של כללים אתיים?".

"אינני יודע מי הרהיב עוז בנפשו לצאת נגד חלומם של יהודים בכל שנות גלותם ולהשליך מאחורי גוו את חזון הנביאים?", הוסיף הרב לתהות.

"מסור נא לכולם כי לא מלבך אמרת את הדברים", כותב הרב רבינוביץ, "מיליוני יהודים בעולם כולו אוחזים באמונת אבותיהם כי לעתיד לבוא יקום בית המקדש השלישי במקום בו עמדו קודמיו על הר הבית, מקום העקידה. זוהי המסורת היהודית, זוהי האתיקה היהודית ועל פיה ראוי שייבחנו הן דבריך הראויים בשידור, והן תגובתו הבלתי ראויה של מי שהתלונן עליך".

רווח ננזף על ידי נציב תלונות הציבור ברשות השידור, לאחר שדיווח מרחבת הכותל המערבי על קריאת מגילת איכה ואמירת הקינות. רווח צולם כאשר ברקע נראה מסגד אל-אקצה על הר הבית, ואמר בין היתר כי "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי, ובינתיים מתאבלים על חורבן הבית הראשון והשני".

למחרת שידור הדברים שיגר נציב תלונות הציבור ברשות השידור, דדי מרקוביץ', מכתב לרווח ובו ביקורת קשה על דבריו בשידור. "אני מעריך את ייעודך כשליח הרבי ורשות השידור, אולם סבור כי אין לערב בכתבה עיתונאית את שליחותך ואמונותיך", כתב מרקוביץ' לרווח.

המכתב אל רווח הגיע בעקבות תלונות של מספר צופים כנגד דבריו של רווח בשידור. "לפני מספר דקות בערוץ הראשון, אורי רווח אמר 'כאן מאחורינו המקום שייבנה בית המקדש השלישי'. זה נאמר בערוץ הציבורי, הראשון - חוסר כל אחריות. רק נזק ונזק", נכתב באחת התלונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר