איגוד מנהלי הישיבות: רשת ב' חיפשו אייטם שלילי על הציבור החרדי

איגוד מנהלי הישיבות טוענים כי מפיקה בכירה בתחנת הרדיו רשת ב' של "קול ישראל" חיפשה אייטם שלילי על הציבור החרדי וכשהבינה שהאייטם חיובי, סירבה לראיין אותם (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כלי התקשורת סיקרו בהרחבה את החלטת בית המשפט העליון כי מוסדות החינוך החרדים יוכלו להמשיך להיות מתוקצבים בשיעור של 60% גם ללא לימודי ליבה.

איגוד מנהלי הישיבות טוענים כי מפיקה בכירה בתחנת הרדיו "רשת ב'" של "קול ישראל" שהבינה כי החרדים מברכים על הפסיקה - סירבה להציג את הצד החרדי.

מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות שלמה ברילנט, סיפר ל"כיכר השבת" על שהיה מאחורי הקלעים: "התקשרה אלי אחת המפיקות ואמרה לי: 'אתה יודע שיצא פסק דין'ף השבתי שאני יודע ובשל כך היא שאלה 'מה תגובתך?', השבתי ש'אני שמח מההחלטה'".

"'רגע אז אתה בעד לימודי ליבה', שאלה המפיקה. 'בית המשפט לא פסק שאנחנו צריכים ללמוד ליבה, הוא קבע שאנחנו לא צריכים ללמוד ליבה', השבתי", מספר ברילנט.

ברגע זה, כך לפי ברילנט, עשתה המפיקה כל שביכולתה כדי למנוע ממנו לעלות לשידור. "היא אמרה לחברתה המפיקה 'הוא אומר שהוא דווקא שמח, שהם לא צריכים ללמוד ליבה'. היא השיבה לי 'טוב, תודה'. הקשתי: 'רגע, עכשיו כבר אתם לא צריכים אותי?'. המפיקה השיבה 'טוב שהערת את עינינו שזה בעדכם ואנחנו לא צריכים'".

ברילנט קובל על כך וטוען ש"הם רצו אייטם שלילי נגד החרדים ולא חיובי. אני לא מבין אחרת. זו לא אתיקה עיתונאית".

מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה: "אנחנו דוחים מכל וכל את הטענה כי מדובר ברצון לקיים אייטם שאינו חיובי על החרדים. הניסוח של הידיעה הראשונה בתקשורת היה מסורבל ומטעה וממנו ניתן היה להבין שבית המשפט כפה לימודי ליבה.

"לאחר שהתקיימה שיחה מקדימה עם ברילנט, הובן שמה שהחליט בג"צ הוא שהמצב לא משתנה ומכיוון שכך, ומכיוון שמדובר ביומן ערב קצר, הוחלט לא להרחיב מעבר לדיווח המקיף של הכתב אמוץ שפירא. אין כאן רצון לבקר , אלא לשדר יומן עניני וחדשותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר