עתירה לוועדת הבחירות: "ישראל היום מסכן את הדמוקרטיה"

עו"ד שחר בן מאיר, הגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להורות לחינמון ישראל היום להפסיק את תעמולת הבחירות לטובת בנימין נתניהו "מתחזה לעיתון" (עיתונות)

דודי סילבר | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

בחירות תקשורתיות: החינמון 'ישראל היום', הנמצא בבעלות המליארדר האמריקני שלדון אדלסון, ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמצא גם הוא במרכז זירת העימות התקשורתי בבחירות הנוכחיות המתמקדות רבות בתקשורת.

כעת נדמה כי הגיע שלב נוסף במאבק. עו"ד שחר בן מאיר, הגיש אמש (ראשון), עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד ישראל היום, בו הוא מבקש להוציא צו מניעה שיאסור על החינמון, אותו הוא מכנה"פלטפורמת תעמולה לטובת המועמד, המתחפשת לעיתון", להפיץ תעמולה לטובת נתניהו. העתירה היא נגד נתניהו, הליכוד, עמוס רגב ושלדון אדלסון.

בעתירה הוא מפרט: "התופעה המתוארת בבקשה כאן, שלפיה בעל הון (שאינו אזרח או תושב ישראל) מקים עבור מועמד לבחירות עיתון יומי, המופץ בחינם, ואשר משתלט על חלק נכבד של תחום העיתונות היומית (גם בשל חינמיותו וגם בשל זמינותו הבלתי מוגבלת) ו'תורם' לשם כך עשרות מיליוני דולרים, היא סכנה מהותית, מוחשית ומיידית לקיומה של דמוקרטיה המבוססת על עקרון השוויון‭."‬


בן מאיר מציין כי "אינו נאיבי ואינו טוען כי כל העיתונות במדינת ישראל היא טהורה, זכה ונטולת אינטרסים מסחריים או אחרים, אבל התחליף לעולם שאינו מושלם אינו עולם הפוך שבו שחור הוא לבן ולבן הוא שחור. התופעה הנקראת 'ישראל היום' אינה עוד מהסוג של 'עיתון שאינו מושלם' או 'עיתון בעל אינטרסים מסוימים'.‬ 'ישראל היום' כלל לא נמצא על הסקאלה של עיתונות חופשית ואחראית מחד ושל עיתונות שיש בה אינטרסים מאידך. 'ישראל היום' יצר לעצמו סקאלה משל עצמו של פלטפורמת תעמולה המתחזה להיות עיתון.

בעתירה מציין בן מאיר, סימוכין שונים לדבריו, ביניהם כי העורך הראשי של החינמון עמוס רגב, היה מיועציו האישיים של נתניהו, וכי בחודשים שקדמו להקמת העיתון נפגשו נתניהו ורעייתו שרה כמה פעמים עם אדלסון. כמו כן הוא מציין, כי סמנכ"ל ישראל היום היה נתן אשל שנתמנה לראש לשכת נתניהו.

לעתירה מצורפת חוות דעת של מומחית לתקשורת ענת בלאינט שכותבת: "אם בודקים הלכה למעשה את הסיקור שלו זוכה נתניהו ב'ישראל היום'‬ מוצאים בו סממנים של הטיה ברורה, כאלו המרחיקים אותו מעקרונות הפעולה של דיווח עיתונאי ומקרבים אותו לדבר תעמולה‭."‬

"פעולתו של כלי תעמולה במסווה של עיתון יש בה זיהום של השיח הציבורי, פגיעה קשה בהליך הבחירות ובכך - איום ממשי על ניקיונו ועל הוגנותו של ההליך שנמצא בלב המשטר הדמוקרטי ועל היכולת להמשיך ולקיים משטר דמוקרטי בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר