בית המשפט קבע

"מנהיגת מפלגת הנשים" לא יכולה לתבוע את יתד נאמן ויום ליום

התובעת ביקשה לחייב את העיתונים החרדים לפרסם מודעות עבור מפלגת הנשים בראשותה, אך ביהמ"ש דחה את התביעה בטענה לאי יריבות והטיל על התובעת תשלום הוצאות משפט (ברנז'ה, מדיה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ניצחון משפטי נרשם אמש (ראשון) לטובת העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום" מול התביעה של רות קוליאן, שביקשה לחייב את העיתונים החרדים לפרסם מודעות פרסומת לטובת מפלגת הנשים בראשותה.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אושרית רוטקופף קבעה בהחלטתה כי התביעה נדחית על הסף מחמת אי יריבות והטילה על קוליאן הוצאות משפט בסך 5,000 ש"ח.

כזכור, קוליאן הגישה לפני הבחירות האחרונות תביעה נגד העיתונים יתד נאמן ויום ליום שסירבו לפרסם מודעות בתשלום תמיכה ופרסומת למפלגתה. התביעה נחלקה לשניים, כאשר קוליאן ביקשה גם לחייב את העיתונים לפרסם את המודעות וגם לחייבם בתשלום של מאה אלף ש"ח עבור הפגיעה לכאורה בכך שסירבו לפרסם.

עו"ד מורגנשטרן (באדיבות המצולם)

התיק התנהל בפני ארבע ערכאות, כשבסופו של תהליך קבע בית משפט העליון שאין חובה על העיתונים לפרסם אלא שבמקביל התביעה על הסכום הכספי המשיכה להתנהל בבית המשפט השלום בפתח תקווה שדחה את התביעה מכל וכל.

עו"ד משה מורגנשטרן שייצג את יתד נאמן אומר ל"כיכר השבת" כי הוא שמח על ההחלטה. "אני סבור שפסק הדין נכון וראוי. בית המשפט קיבל את טענתי לפיה קוליאן אינה יכולה לתבוע כאדם פרטי אלא רק המפלגה זכאית לתבוע ולכן התביעה נדחתה".

מקוליאן נמסר: "אני מכבדת את בית המשפט אבל לדעתי הוא שגה במקרה זה, ואני שוקלת המשך צעדים משפטיים.
החלטת בית המשפט מחזקת את המצב הבלתי נסבל שקורה היום, בו מפלגות חרדיות אינן פתוחות לנשים ונשלטות לחלוטין רק על ידי גברים. מפלגות אלו אינן משרתות כלל את ציבור הנשים החרדיות שזכויותיהן נפגעות מדי יום בכל תחומי החיים. אין לי לכן כוונה לוותר, ואני אמשיך לנהל את מאבקן של הנשים החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר