קרב עיתונאים: ליפקין מצליף בנחשוני

בעקבות ביקורת שכתב יצחק נחשוני על בקהילה של פסח, משיב לו העורך בנימין ליפקין במאמר מושחז, בו מלגלגל על אמינות דבריו (עיתונות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

עורך השבועון החרדי 'בקהילה', בנימין ליפקין, החליט להסיר את המסכה מעל פניו של העיתונאי יצחק נחשוני, המפרסם טור יומי באתר 'בחדרי-חרדים', העוסק בעיתונות החרדית.

ליפקין זועם על הביקורת השלילית שהטיח נחשוני בשבועון החגיגי של 'בקהילה' לחג-הפסח. במאמר תגובה שפרסם בבחדרי-חרדים, הוא משיב לנחשוני.

וזה הקטע שהרתיח את ליפקין: "גם ב'קהילה' הלך על ה'דואט'. מפגש בין שנים, מציל וניצול, שלפחות על פי המובטח במעטפת החוברת שנקראה 'והצלתי', הצליח לעורר בנו סקרנות ראשונית אף יותר משעשה זאת 'משפחה'. אלא שכגודל הענין כך היה גודל האכזבה, אחרי שהצצה לתוך החוברת גילתה לנו שלא בכל הכתבות אכן הופגשו ניצולים עם מצילים. הרב משה רביץ, הבן שהציל את אביו הרב אברהם רביץ ז"ל כשתרם לו כליה, לא הופגש, כמובן, עם אביו, גם לא בשיטה שעשה זאת יאיר לפיד שכתב 'עם אביו' את ספרו האחרון אחרי מותו. סיפורו של הרב משה רביץ מובא בחוברת של 'בקהילה' בפעם המי יודע כמה, בלא שום נופך חדש וחבל".

ליפקין בחר לתת רקע מקדים על נחשוני, קודם שהשיב לביקורתו: "עצם הצבת יצחק נחשוני כמבקר עיתונות חרדית, שעה שהוא עצמו מתזז בין מערכות חינמונים לקראת עריכת אחד מהם, שמתיימר לפחות להתחרות ולו בתשומת לב הקוראים ובשטחי הפרסום שמהם נהנים העיתונים – מעוררת תמיהה. שבעתיים תמוהה ומגוחכת היא עמדת השיפוט האבסולוטית שהלה נוטל לעצמו, שבוע אחר שבוע, כשהוא דן לשבט או לחסד את העיתונים החרדיים, היומיים והשבועיים כאחד".

במאמרו, הוא לעג לעריכה הזולה לשבועון שערך נחשוני בעבר, 'יום השישי'. "כפולת העמודים השבועית שהוגשה על-ידי לקוראי העיתון, שהוקדשה מדי שבוע לראיון עם אישיות פוליטית אחרת, היוותה את צמד העמודים היחיד בכל החלק הארי של העיתון, החלק הפוליטי, שבו נאמר דבר בשם אומרו. כל היתר לא היה אלא צרור ספקולציות, תרחישים, הזיות וניתוחים שמעולם לא הוכיחו עצמם ואשר נהגו ממוחו הקודח של העורך המלומד, נכתבו על-ידו או על-ידי שורה של פסבדונים, בעיקר מחשש לעימות עם מושאי 'הכתבות' ו'התחקירים', שלא היו אלא בגדר חלומות שחלמו אחרים על אחרים.

"המתכונת הנפסדת הזאת של העדר כל אמינות בסיסית ואשר עוטרה תדיר בפוטו-מונטז' מופרך וילדותי שהתנוסס בשער העיתון ותרמה משלה לחוסר רצינותו של העיתון שעשוי היה ליהנות, לו השכיל עורכו, מהיותו השבועון החרדי היחיד באותה עת – הייתה הקטליזטור הגדול לגסיסתו של העיתון עד להיעלמותו".

הערת 'כיכר השבת': במאמר המוסגר, נוכל לציין, כי גליונות 'בקהילה' אזלו מכל מדפי העיתונים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר