קידוש ה'

לראשונה: כלי התקשורת המרכזיים בשידור חי מהסליחות בכותל

חדשות 12 ותאגיד השידור הישראלי על כל זרועותיו יעבירו הלילה את מעמד הסליחות בכותל המערבי בשידור חי. המגיש עופר חדד ל'כיכר': "תודעה יהודית עמוקה ופשוטה" (עיתונות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
סליחות בכותל (צילום: הדס פרוש ו-Noam Revkin Fenton/Flash9. וידאו: מתוך שידורי קשת 12)

לראשונה, מעמד הסליחות המרכזי שייערך הערב (שני) ברחבת הכותל המערבי, לילה לפני התקדש עלינו יום הכיפור, יועבר בשידור חי בכלי התקשורת המרכזיים בישראל.

בחדשות 12 יעבירו את השידור עופר חדד ויאיר שרקי, ובתאגיד השידור הישראלי, ישדרו את הסליחות ברדיו ובטלוויזיה, בהגשת אנשי כאן מורשת, אלי ביתאן מנדי גרוזמן ודב אייכלר.

יאיר שרקי מסר ל'כיכר השבת': "כשחושבים על זה - זה די מדהים שעד עכשיו לא היה משדר כזה, זה אירוע ענק שקורה בשעות המאוחרות של הלילה, אבל הרבה מאוד ישראלים באים אליו כל הערב ובערב הזה (ערב יום כיפור) במיוחד. אני חושב שזה הזדמנות נפלאה לתת גם למי שלא יכול להגיע לחוות את האירוע מהבית".

הפרומו לשידור בחדשות 12 (מתוך שידורי קשת 12)

עופר חדד אמר ל'כיכר השבת': "האמת שמהרגע שעלה הרעיון לשדר את מעמד הסליחות המרכזי בכותל המחשבה הראשונה הייתה איך זה עוד לא קרה קודם. מהתגובות שהגיעו עד עכשיו רק מהפרומו שעלה הבנו עד כמה מדובר בהחלטה נכונה וכמה אנשים חיכו לה".

"אני מאמין שזה מסוג האירועים הבודדים במציאות הישראלית שמצליחים להתעלות מעל ההגדרות של דתיים וחילונים ולחבר איזו תודעה יהודית עמוקה ופשוטה רגע לפני הצום. והשתדלנו שהמשדר ישקף את המקום הזה עם מרואיינים מגוונים, מרב הכותל והרבנית ימימה מזרחי דרך יונתן רזאל אביב אלוש ועמיר בניון".

"אבל השיא יהיה כמובן ברגע אמירת הסליחות, עם עשרות אלפים ששרים את הפיוטים המוכרים והאהובים, בן אדם מה לך נרדם, עננו, וכמובן אדון הסליחות. מקווה שנצליח להעביר את החוויה גם למי שלא יצליח להגיע לכותל, לצופים הרבים בכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר