אחרי התחקיר השקרי: עמרי מניב עוזב את תחום החינוך

לאחר שיצא לחופשה בשל תחקיר שקרי שהשמיץ רבנים, יחזור כתב 'חדשות 13' לערוץ אך הוא הועבר לתפקיד אחר וכתבת אחרת הוכנסה להחליף אותו ולסקר את תחום החינוך (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

לאחר שכתב 'חדשות 13', עמרי מניב, הוצא לחופשה בעקבות תחקיר שערך והתברר כ"תחקיר מבושל", הכתב יחזור לערוץ אך יפסיק לסקר את תחום החינוך - אותו הוא סיקר עד לחשיפת הפרשה.

לפי הדיווח באתר 'אייס', מניב ימשיך לשמש ככתב דסק תחקירים ומגזין, מי שתחליף אותו ככתבת בתחום החינוך היא ליאור ורוצלבסקי. ואילו כתבת דסק התחקירים כיום, אריאלה שטרנבוך תעבור להיות כתבת חרדים בערוץ.

כזכור, בשיעור של הרב אסף נאמבורג, אותו שידר מניב במהדורה המרכזית של 'חדשות 13', נשמע האיש כשהוא מטיף כביכול לשנאה נגד החילונים וצה"ל.

החשיפה של 'פרספקטיבה' (מתוך 'קלמן וסג"ל', ב'כאן 11')

אלא שחנן עמיאור, איש האתר 'פרספקטיבה', חשף כי דבריו אלו של הרב נחתכו מתוך דברים רחבים יותר - הפוכים לחלוטין. מתברר, שהדברים ששודרו נמסרו כתרגיל מחשבתי; כציטוט של עמדה חרדית אנטי-ציונית, אליה הרב מתנגד.

לאחר חשיפת השקר - שבזמנו גרר אחריו שובל ארוך של הכפשות נגד הרב נאמבורג - פרסם הכתב עמרי מניב הודעה בה הוא מתנצל על הכתבה.

"אני מבקש להתנצל", כתב איש 'חדשות 13', בשעת לילה מאוחרת. "צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..) צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי".

לדברי מניב, "אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל".

מטעם 'חדשות 13' נמסר בזמנו תגובה: "הערב הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב נאומבורג, בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר