הוועדה למען השבת לברקת:

"עצור את מופע ´כוכב נולד´ שייערך בירושלים במוצ"ש"

"וועדת הרבנים למען השבת" שיגרה אמש מכתב עיריית ירושלים, ניר ברקת, בו היא דורשת ממנו לבטל את גמר "כוכב נולד" של ערוץ 2 - שאמור להיערך במוצ"ש הסמוך לראש-השנה. הרבנים חוששים: הכנת המופע תיעשה תוך חילול שבת. "לא יהיו חילולי שבת", מבטיחים בעיריית י-ם ל"כיכר השבת". תצלום (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

מהומות השבת יחזרו? "וועדת הרבנים למען כבוד השבת" שיגרה אמש (חמישי) מכתב חריף לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בעקבות הכוונה של הזכיינית "קשת" של ערוץ 2, לארגן את גמר של תוכנית הזמר החילונית "כוכב נולד" במוצאי-שבת - הסמוך ליום הקדוש והנורא, ראש-השנה.

החשש הגדול: ההכנות לאירוע, ייעשו תוך חילול שבת המוני, כשבמקביל אלפי המשתתפים החילוניים יגיעו מכל רחבי הארץ לירושלים - בעיצומה של השבת.

"שמועה שמענו כי במוצש"ק פרשת ניצבים-וילך (שבת סליחות), 4 ימים לפני היום הגדול והנורא ´ראש השנה´ מתוכנן להתקיים בירושלים מופע שבו יזמרו בני נוער בתערובת ר"ל, בבריכת הסולטן, במופע שכונה בשם ´כוכב נולד´", כותבים הרבנים בפתח המכתב שפורסם לראשונה על-ידי העיתונאי ישראל רוזנר בקול-חי.

"ראש העיר - הייתכן שאתה כיהודי וכמי שעומד בראש עיר הקודש והמקדש תתן יד לפריצות נוראה זו אשר תלווה בחילולי שבת מחפירים", כותבים הרבנים ומפרטים את שורת חילולי השבת שצפויים לבצע מארגני המופע המופקר.

לצד זה, מציינים הרבנים: "יש לקחת בחשבון כי בסמוך למקום האירוע ובשעות קיומו יהלכו רבבות מבני ירושלים ומרחבי הארץ לומר סליחות ליד הכותל המערבי".

הרבנים חותמים בקריאה נרגשת לראש-העיר לבטל את המופע. "חס ושלום אם תתקיים", מזהירים, "לא יוכל איש, נער וילד להימנע מלמחות על קיומו והרי כמה איסורי תורה כרוכים כאן. "אנא, שעה לבקשתינו", מפצירים הרבנים בברקת.

ראש-העיר טרם השיב, אולם מעיריית ירושלים נמסר ל"כיכר השבת" כי לא יהיו כל חילולי שבת בשל האירוע.

"לא ימשכו שום עבודות הכנה והיערכות סמוך לכניסת השבת, ובמוצאי-שבת האירוע יתחיל רק כשעה ארוכה אחר צאת השבת", הם אומרים.

"יש לציין כי במוצאי שבתות רבים מתקיימות הופעות בבריכת הסולטן ללא כל חילול שבת לפניהן וכך יהיה באירוע זה, ללא הבדל", מבטיחים בעירייה.

לדבריהם, "גם חברת ´קשת´ הודיעה על מחוייבותה המלאה שלא לפגוע בשבת וברגשות הציבור החרדית וכי כל ההכנות לקראת האירוע ביום שישי ובמוצאי-שבת ייערכו בהקפדה שלא לפגוע בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר