סוער בברנז'ה

הכתבים הביעו ביקורת על נתניהו ונזרקו מהקבוצה: "אנחנו לא ברוסיה"

אחד העיתונאים העביר ביקורת בקבוצת הליכוד על התנהלותו של נתניהו כשתקף את התקשורת - ובתגובה הוסר מהקבוצה | בהמשך הוסר כתב נוסף שביקר את ההחלטה - בעקבותיה כתבים רבים נטשו את הקבוצה במחאה (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נתניהו | ארכיון (צילום: דוברות הליכוד)

סוער בקבוצת הוואטסאפ של דוברות 'הליכוד': הבוקר (רביעי) החליט דובר המפלגה יהונתן אוריך להסיר מהקבוצה את עיתונאי 'חדשות 12' ירון אברהם.

ההסרה מגיעה אחרי שאתמול העיתואני ירון אברהם מ'חדשות 12' העביר ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו כשאמר כי ההחלטה של ראה"מ לתקוף את התקשורת בתקשורת היא "טקטיקה נלוזה", והודיע כי הערוץ בו עובד לא ישדר את הנאום ויביא קטעים ממנו.

בתגובה להסרה, כתב איש 'ישראל היום' אריאל כהנא: "מאכזב מאוד שדובר ראש הממשלה שוב נוקט בפרקטיקה אלימה של הוצאת כתבים מקבוצת דוברות. הפעם של ירון אברהם, עיתונאי רציני והגון ע״פ כל קנה מידה. אלימות אינה דרך. ניסיון (שלא יצלח) למנוע מתן מידע, גם אינו שיטה. אנחנו עיתונאים במדינה חופשית ובין אם מימין או משמאל, לא נשתוק ולא נושתק."

בתגובה, דובר המפלגה החליט להסיר גם את כהנא מהקבוצה, מה שהביא לגל עזיבות של כתבים את הקבוצה, כולל ברק רביד מ'וואלה', יניר קוזין מגלי צה"ל, מתי טוכפלד ואמיר אטינגר מישראל היום, בנצי רובין ממ'סרוגים' ומוריה אסף-וולברג מ'חדשות 13'.

איש 'וואלה' ברק רביד כתב: "הבריונות הזו כלפי עיתונאים פשוט דוחה. לאות סולידריות ומחאה עזבתי עכשיו את קבוצת הדוברות של הליכוד. מקווה שעוד עיתונאים יעשו זאת".

העיתונאי אריאל כהנא בהמשך פרסם את השתלשלות העניינים: "לשאלות חברים וקולגות להלן תקציר האירועים: "ירון אברהם פרסם אתמול אייטם שלא היה נוח ללשכת ראש הממשלה ולפיו נתניהו הורה לשרי הממשלה להחרים את הממשל האמריקני עד שהוא יתקבל לפגישה אצל ביידן (אגב, נתניהו צודק לדעתי בעניין הזה אבל לא חשוב)."

"בתגובה, דובר ראש הממשלה הוציא אותו מקבוצת ההודעות של הליכוד, יעני עונש. אוריך גם כעס על כך שיום קודם לכן, אברהם חתך את דברי נתניהו בשידור חי מסיעת הליכוד, משום שראש הממשלה תקף את התקשורת.

"אני הבוקר גיביתי את ירון. הוצאה של עיתונאי מקבוצת דוברות היא מעשה שלא ייעשה. אנחנו לא ברוסיה, לא בסין. בתגובה לגיבוי שלי, אוריך "העניש" גם אותי בהוצאה מהקבוצה. זו אגב פעם שניה שהוא עושה זאת. לפני כמה חודשים פרסמתי אני מידע שלא נעם לו, והוא זרק אותי. בהמשך, הוחזרתי."

עוד כתב: "אגב, יש הרבה עיתונאים שתוקפים את נתניהו אבל דובריו והוא מתנהגים בכפיות טובה כזו, דווקא לכתבים לא שמאלנים (למיטב היכירותי את ירון אברהם). חושבים, לפחות כלפיי, שאני אמור לשרת מישהו, וזה לא יקרה. אני משרת שלכם, קוראיי הנאמנים. כל חיי משתדל להביא לכם את האמת, כפי שאני מבין אותה, בין אם נוחה ובין אם לאו.

חבל שכך נוהג דובר ראש הממשלה. הוא לא פוגע בי, אלא בכם, בו עצמו וגם בבוס שלו, ראש הממשלה נתניהו, שכעת יהיה לי קשה יותר להביא חלק מדבריו."

בסיום כתב: "אגב, אני מצטרף כעת לטיסת ראש הממשלה לגרמניה. היחס של אנשיו כלפיי לא יעלה ולא יוריד מהאופן שבו אני מסקר אותו ואת פעולותיו. תודה לכולם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר