הסוד שהחביאו מביטאון ש"ס

מבוכה ב"יום ליום" בעקבות הראיון של מרן הגר"ע יוסף

ב"יום ליום" קראו ב"כיכר השבת" לראשונה על הראיון שהעניק הגר"ע יוסף לעיתון החג של "משפחה" ורתחו מזעם ● במאמר פותח הם תוקפים: "תמיד הקפדנו על קולמוסנו לבל יערבב את כתרו של מלך למרואיין בין מרואיינים" ● ב"משפחה" עוקצים: "שיחת חג חשובה שתתפרסם בבימה מכובדת" (עיתונות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(אוריה תדמור (עיבוד: כיכר השבת)

כשעורכי "יום ליום" פתחו אתמול (רביעי) את אתר "כיכר השבת", הם לא האמינו למראה עיניהם: מרן הגר"ע יוסף שליט"א, העניק ראיון חג בלעדי לעיתון "משפחה". המבוכה הייתה גדולה במערכת.

קטעים נבחרים פורסמו באתר לראשונה ועוררו הדים נרחבים בקרב תלמידיו הגר"ע יוסף, היות וזו הפעם הראשונה שמרן דיבר בפתיחות על אירועים שונים בחייו.

ביום רביעי בבוקר, רוב עמודי עיתון "יום ליום" היו כבר סגורים. בהחלטה מהירה החליטו במערכת לפרסם מאמר נוקב בעמודו הראשון של העיתון.

"יביע אומר"

תחת הכותרת "בהיכלו של מלך", מתפרסם מאמר שלם של הרב משה שפיר, מהוגי הדעות של העיתון המפלגתי.

"זכינו השבוע אנו ואלפי בני התורה לעמוד בקצה ההר הגדול ולקבל מתורתו, תורת האלוקים. שוב נגה האור הגדול וניתנה תורה. דמעות, רטט, רגש חיל וזיע, הן היו הקולות והברקים שליוו את מעמד הענקים", כותב הרב שפיר.

"באזננו שמענו ובעיננו ראינו מעולם האצילים. זכינו לקבל ממאור ישראל אביר האבירים. זכות נשגבה היא, מה שלא זכו רבים וטובים. זכות עצומה היא, אף אם נשנתה המוני פעמים.

"זוהי היא הנקודה המתחספסת אצל ההמונים. כי לא כולם מבינים בטיבם וערכם של יהלומים ופנינים. בפרט כאשר הם נחרזים בשגרת החיים, נראים כמו חיקויים מוכרים. וחבל, כי אצל המעריכים חביבים הפנינים ואף גם שווים עשרת מונים.

ובד בבד יאמר כי אלו המילים מכתב הם לתלמידי מאור המאורות, קוראינו היקרים. כמקורבי המלך ורואי פניו התדירים, נושאי שרביטו והדר גלימתו זכינו להלך בהיכלו לקבל מתורתו וזיו אורו. לא אחת אף זכינו להעביר אליכם את הרשמים, רשמי אלוקים חיים.

"כתלמידי מרן שליט"א תמיד הקפדנו על קולמוסנו לבל יערבב או ישווה בטעות את כתרו של מלך ותורתו למרואיין בין המרואיינים", כותב הרב שפיר על הראיון לעיתונאים יוסי אליטוב ואריה ארליך.

"אם אחרים רבם דקרו בשרביטיהם, אנו כתלמידים אשר מימי רבנו שליט"א שותים, לא נסטה ימין ושמאל ולא נזרוק אבן לבאר ממנה אנו חיים. כל מילה מדבריו תורה היא וללמדה אנו צריכים. חלילה לנו מלכבסם לשכתבם ולהגישם מגולגלים כמעטפת דגים בצד כתבות צהובות ושאר ירקות. בינו נא זאת. כי אך יום ליום יביע אומר ותורתו יחווה דעת, באין אומר ודברים מיותרים".

תגובת "משפחה"

במערכת "משפחה" לא ממש מתרגשים מהתקפה. "מי בכלל קורא את ´יום ליום´", אומר גורם בעיתון בשיחה שלא לציטוט.

אחד העורכים, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "שיחת חג עם מאור ישראל חשובה שתתפרסם בבימה מכובדת וראוייה. יש חשיבות לא רק לתוכן אלא גם לשופר שמעביר את הדברים. החלטתו של מרן מעידה על הדברים".

בינתיים, נודע כי בסביבת מרן הגר"ע יוסף לא אהבו את המאמר התוקפני בעמוד השער של ביטאון התנועה. ככל הנראה אחד הבכירים ייאלץ בקרוב לפנות את כסאו. נעקוב ונדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר