בעקבות פניית ליצמן ליועץ המשפטי:

זהבי מתנצל: "דבריי נאמרו בעידנה דריתחא, לא בכוונה"

אחרי פנייתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בעקבות דברי נתן זהבי שאמר "יש לחתוך הלשון של ליצמן" - זהבי מתנצל. "דבריי נאמרו בעידנא דריתחא, לא הייתה כוונה לפגוע", אמר. ליצמן ל'כיכר השבת': "למטה מכבודי להתייחס לדברי הבל אלו שהיועץ יחליט בעניינם" (בכיכר)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
לא הייתה כוונה לפגוע. זהבי (צילום: פלאש 90)

שעות ספורות אחרי הפרסום על פנייתו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, על מנת לבדוק האם יש איום והיבט פלילי בדברי השדרן נתן זהבי שצוטט בשידור בתחנת רדיו כשאמר "יש לחתוך את הלשון של ליצמן והממונה עליו" - זהבי מתנצל.

"דבריי נאמרו בעידנא דריתחא, לא הייתה לי כל כוונה לפגוע בסגן השר ליצמן", אמר זהבי, "אני מקווה שליצמן יוכל לראות נכוחה את מצבה של מערכת הבריאות", הטיף השדרן המסית.

ליצמן כתב אמש ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות דברי ההסתה: "פנייתי באה אליך כדי שתבדוק האם איו בציטוטים המופיעים בראיון זה משום היבט פלילי ואיום עלי, על ראש-הממשלה ועל חברי הקואליציה. האמירה של נתן זהבי חריפה מדי".

ליצמן גם ציין את דברי הסופר יורם קניוק שהתבטא במהלך הפגנה בשבת האחרונה "ימח שמה של הממשלה".

קניוק אמר בתגובה לפניית ליצמן ליועץ כי הוא "מצר על שסגן השר עוסק בעניינים כאלה במקום לטפל במשבר עצמו".

ומה ליצמן חושב על ההתנצלות של זהבי? "אני חוזר ומדגיש את דבריי חכמינו שהכל לפי המבייש והמתבייש", הוא אומר ל'כיכר השבת'. "למטה מכבודי להתייחס לדברי הבל אלו שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט בעניינם".

בסביבתו של ליצמן ציינו את דברי סגן השר על זהבי: "לרמה שלו יש מקום מיוחד בבית-חולים 'אברבנאל', יש לי בשבילו מקום. אפשר לקבל פרוטקציה אצלי"...

תזכורת: זהבי המסית

זהבי נחשב לפרובוקטור לא קטן. במשך שנים, הוא מנצל את המקרופון שברשותו להשתלחות בוטה נגד רבנים ופוליטיקאים חרדים. לפני שנה וחצי, התייחס זהבי להפגנות השבת. "הם נינג'ות לא קטנים, הם רצים, זורקים אבנים. תן להם צ'אנס הם גם יעשו לינץ' למי שנוסע במכוניות".

במהלך דבריו כינה זהבי את החרדים במילים: "בריונים עם שערות על הפנים, הכובע המצחיק על הראש, המעילים המשונים באמצע החום".

בשידור, הוא התייחס גם למתנחלים: "הם קוראים לשוטרים במדינת ישראל באופן תמידי נאצים. ככה קוראים גם כל מיני צעירים חמומי מוח לחיילים בשטחים הכבושים ולשוטרי משמר הגבול, וכך קראו בהתנתקות המפונים, מגוש קטיף, לחיילים ושוטרים שביצעו את ההוראות שמפקדיהם נתנו להם, על פי הוראת ממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית.

"אצלנו בתוכנו מרשים לעצמם אזרחים במדינת ישראל, לא עשב שוטה ולא קומץ, להגדיר שוטרים וחיילים כנאצים. אני מודיע לכם שכמו הרב וולפא שנותן פרסים לחיילים שמסרבים פקודה, אני מכריז כיום בתור הרב נתן זהבי, על מתן אלף שקל פרס ליום מאסר לכל שוטר שיקראו לו נאצי והוא יתן עם אלה פצצה בראש למי שקרא לו נאצי וירסק לו את הפה עם השיניים ועם הגרון.

"אני חוזר שוב, כל שוטר או חייל עברי, שמתנחל או חרדי בהפגנות השבת יקרא לו נאצי ויתן לו עם אלה בפרצוף, אני אתן לו אלף שקל".

מאוחר יותר, הסביר זהבי שלא התכוון ברצינות לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר