כותב הסיפור ב'יום ליום': "קיבלתי את הסיפור, אני מצטער"

הסופר חיים אליאסף שפרסם סיפור בעיתון 'יום ליום' שהועתק מהעלון החב"די 'שיחת השבוע', הצטער על הפרשה במהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי': "קיבלתי את הסיפור מאדם שאני מכיר ואני מאוד מצטער". הרב מנחם ברוד, עורך העלון, הגיב בשידור: "הנחתי שהייתה כאן טעות" (בכיכר)

ישראל אהרן | כיכר השבת |

הסופר חיים אליאסף שפרסם בסוף-השבוע שעבר סיפור לשבת בעיתון 'יום ליום' שהועתק כולו, מילה במילה, מהעלון החב"די 'שיחת השבוע', הצטער על הפרשה במהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'.

"קיבלתי את הסיפור מאדם שאני מכיר ואני מאוד מצטער", הגיב אליאסף שתיאר כיצד הוא עומל מידי שבוע על סיפור חדש.

הרב מנחם ברוד, עורך העלון, הסביר את חומרת הסילוף - בהעתקת סיפור שלם מילה במילה וסיפר כי בעבר מערכת העלון תבעה אדם שהוציא ספר עם סיפורים שנגנבו מ'שיחת השבוע'. יצויין כי הסיפור הועתק מילה במילה, אך הושמט שמו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל והוחלף ב"רב" אלמוני.

לאחר דברי ההסבר של אליאסף, אמר ברוד: "הנחתי שהייתה כאן טעות.


כפי שדיווחנו אתמול ב'יום ליום' פורסם סיפור מרתק על רב בשם יוסף כהן שנשלח על-ידי רב גדול לשליחות אי-שם בעולם. הסיפור פורסם במסגרת המדור 'הסיפור לשולחן שבת' במוסף השבועי.

גולש באתר חב"ד COL המנוי לעיתון 'יום ליום', זכר את הסיפור ממקום אחר. בצאת השבת, הוא הקיש את מילות הפתיחה של הסיפור מ'יום ליום' במנוע החיפוש הפופולרי של 'גוגל' ומצא את הסיפור, מילה במילה, בעלון 'שיחת השבוע' משנת תשס"ט, גיליון 1172, במסגרת המדור 'מעשה שהיה'.

מסתבר שהרב "יוסף כהן" מ'יום ליום' הוא אחד מזקני החסידים של חב"ד, הרב יוסף ויינברג, המתגורר בקראון-הייטס ושבעבר זכה לשליחויות רבות מהרבי מליובאוויטש. "הרב החשוב" הוא לא אחר מאשר הרבי מליובאוויטש...

בעיתון לא טרחו אפילו לשנות את הכותרת לסיפור "עיכוב מתוכנן" ורק שינו את שמותיהם של גיבורי הסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר