משרד המשפטים יחקור את "קול ברמה"

משרד המשפטים יבחן חוקיות ההסדר שגובש בין תחנת הרדיו לרשות השניה, במסגרתו יועלו נשים לשידור פעם בשבוע. מרדיו "קול ברמה" נמסר בתגובה לכיכר השבת: "בעקבות ההתראה הקצרה שקיבלנו על קיום הדיון נבצר מאיתנו לקחת בו חלק. נשמח להגיע לדיון נוסף בנושא במשרד התרבות בכל אימת שנידרש"

שאול כהנא | כיכר השבת |
(מאיר אלפסי)

האם הדרת נשים מרדיו "קול ברמה" תביא לסגירת התחנה? דיון שהתקיים היום בכנסת, בפורום רחב של גורמים, הוחלט על בדיקה משפטית של חוקיות ההסדר בין רדיו "קול ברמה" לרשות השניה.

כזכור, בעקבות תלונה של ה'אגודה לזכות הציבור לדעת', גובש הסדר בין הרשות השנייה לתחנה לפיה נשים יוכלו לעלות לשידור למשך שעה בשבוע.

במהלך הדיון, אמרה השרה לימור לבנת: "בהיבט החוקי משרד המשפטים ימסור את חוות דעתו. בהיבט הציבורי אני חושבת שזו שערורייה שתחנת רדיו שמשתמשת במשאב ציבורי, מחרימה נשים, כובלת אותם לרצועות שידור שבועיות או יומיות, ובפועל אינה מאפשרת להן להתבטא באופן חופשי".

"זהו דבר שאפשר לומר עליו לא יאומן כי ישודר", אמר לבנת.

בבדיקה הקרובה שתערך, יחליט משרד המשפטים האם בסמכותה של הרשות השנייה להגיע להסדר מסוג זה והאם מדובר בהסדר חוקי.

מרדיו "קול ברמה" נמסר בתגובה לכיכר השבת: "בעקבות ההתראה הקצרה שקיבלנו על קיום הדיון נבצר מאיתנו לקחת בו חלק. נשמח להגיע לדיון נוסף בנושא במשרד התרבות בכל אימת שנידרש וניקרא ובלבד שנקבל זמן הערכות סביר ושווה לשאר המוזמנים.

"לצערנו הרב הוזמנו לדיון בהתראה של פחות מ-24 שעות בלבד, בקשתנו לדחות את המועד על מנת שנוכל להיערך אליו מבעוד מועד נתקלה בסירוב.

"יש לציין כי הגופים האחרים שהוזמנו, השואפים לכפות על ציבור החרדי את הלכותיהם ומנהגיהם, קיבלו את הזמנתם להשתתף ימים רבים לפני מועד הדיון.

"עובדה זו מחזקת את ההשערה כי הזמנתנו לדיון זה לא נועדה על מנת באמת להאזין כי אם לצרכי פרוטוקול בלבד. תחנת הרדיו קול ברמה מתנהלת מול הרשות השניה ועושה זאת באופן שוטף ועקבי. בחודש הקרוב צפוי להתקיים שימוע מול מועצת הרשות, במסגרתו התחנה תביע את עמדתה הרשמית המגובה בסקרים ונתונים אחרים.

"אנו מתכוונים לפנות למשרד המשפטים ולבקש שימוע בנושא.

בניגוד לאותם גופים התוקפים אותנו השכם וערב, אנחנו נביא ראיות והוכחות המראות כי מרבית ציבור המאזינים, נשים וגברים, מעוניינים בשמירה על הסטטוס קוו. אנו מכבדים את דעתה של השרה לימור לבנת שאף התראיינה בתחנה מספר פעמים, ואמרה בהזדמנויות שונות באמצעי התקשורת כי אין להתערב בחייהם של החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר