יענקי פלאי: "ברדיו חרדי אין אווירת צ'חצ'חים"

לאחר שהודיע על עזיבתו את רדיו קול חי, העניק יענקי פלאי ראיון בו השמיע התבטאויות בשלל נושאים. על קול ברמה, על מוטי לביא "הוא מקצוען אבל הכתבתי לו את הדעות שלי", ועל משמרת הקודש והחינוך: "עסקנים שמסתובבים שם, חיים זילבר ומוטקה בלוי, רצו להשחיל מקורבים". בלוי בתגובה: "נמחל לו על השקרים" (כיכר)

יוסף פאר | כיכר השבת |
עוזב ותוקף. פלאי (מנדי אור, דוד קליגר)

יענקי פלאי, מנהל התוכניות ברדיו "קול חי", פותח פה ויורה לכל הכיוונים: המתחרה המצליח "קול ברמה", ההודעה בשידור חי על הסתלקות מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב ועל הפרשה שהביאה לעזיבתו.

בראיון לבני מחלב ב"קו החשיפות", הכחיש פלאי כי הוא פוטר מהרדיו וטען כי הוא התפטר בגלל סיבות שהיה מעדיף שלא לדבר עליהם, כפי שגם אמר ל'כיכר השבת' בשבוע שעבר.

עזיבת מרדכי לביא:
"הכתבתי לו את הדעות שלי"

לגבי עזיבתו של בכיר השדרנים - מרדכי לביא, סבור פלאי, כי העזיבה היתה מחוייבת המציאות. "אני חושב שהוא השדרן המקצוען מספר אחת, מה שקרה היה במצב כמעט בלתי אפשרי", הוא אומר. "אני באתי עם אג'נדה שלי, מה אני חושב שנקרא רדיו חרדי, ובאיזה צורה הוא צריך להתנהל. כמנהל תכניות, הכתבתי לו את הדעות שלי. היו בינינו וויכוחים לפעמים, על דעות ועל עמדות. זה היה כמעט בלתי אפשרי.

"הוא היה אגב החרדי הבכיר ביותר בתחנה, זה שקובע את הנושאים ואת סדר היום החרדי, ופתאום בא מישהו אחר, שהוא בא מתחום השיווק ומתחיל לבלבל לו את המוח. ואין ספק, מוטי לביא הוא מקצוען, אבל אני לא יכול לעשות מה שמוטי לביא רוצה. בשורה התחתונה זה היה מחוייב המציאות שזה יקרה".

"זה רדיו חרדי". קול חי, השבוע (צילום: מוצ"ש מוזיקלי)

פלאי מציין כי לדעתו, החלופה של נועם זיגמן מתאימה מאוד לסגנון של הרדיו. "הוא עושה עבודה מקצועית, וכמות הסקופים שהוא הביא במהלך המהדורה המרכזית שהוא מגיש, והסגנון שהוא הביא לרדיו, הם שונים ממוטי לביא, אבל הם ברמה גבוהה, לא פחות ממה שמוטי לביא עשה".

הדיווח על "פטירת" הגרי"ש:
"זו פאשלה שלי, טעות גדולה"

כשהמראיין שואל את פלאי לגביי האירוע הלא נעים בו דיווח בטעות על פטירתו של מרן הרב אלישיב, עונה פלאי: "זו פאשלה שלי. לקח כמה שניות להודיע ולתקן את הטעות.

"הטעות הגדולה הייתה שאני שידרתי תוך כדי, נכנסתי לשידור, קיבלתי הודעה מאחד הכתבים שלנו, וזה לא משנה מי כי לקחתי את האחריות ואני אשאר עם האחריות עלי. אותו כתב היה בטוח שאני כמנהל התכניות לא משדר, והוא רצה לעדכן אותי שזה המצב כדי שאני אתארגן יותר, ואני לקחתי את זה כהודעה לשידור.

"לא עשיתי את מה שאני אומר לאחרים לעשות במקרה כזה – לברר לבדוק לחכות עוד דקה ושידרתי את הידיעה. אני חושב שזו פאשלה. מה לעשות שניסינו להשיג מלאכים לעבודה, אין לנו מלאכים יש לנו בני אדם, ובני אדם עושים גם טעויות".

העזיבה מהרדיו:
"מוטק'ה בלוי רצה להכניס מקורבים"

הוא נשאל האם נכונות השמועות לפיהם פיטוריו באו בגלל שכביכול פגע בדיין הגאון הרב יהודה סילמן, ומכחיש בחריפות.

"הגעתי לרדיו לאחר פניה שהגיעה אלי מהרדיו יחד עם משמרת הקודש והחינוך, שביקשו ממני לראות בזה שליחות והזדמנות להכניס מישהו חרדי ושאני יכול לעשות את הדבר בצורה הטובה ביותר", מספר פלאי.

"נפגשתי כמה פעמים עם אנשי משמרת הקודש והחינוך, נפגשתי עם הנהלת הרדיו, ודבר אחד הבהרתי כשנכנסתי – וזה היה בפגישה ביום שהגעתי: נכנסתי לרב סילמן, אמרתי לו שיהיה ברור דבר אחד, אתם המלצתם עליי, רציתם אותי שאני אהיה ברדיו, אבל מי שמעסיק אותי ומי שייתן לי הוראות ואני אהיה נשמע לו - זה יישאר הרדיו.

הרב מרדכי בלוי

"משם התחילו ההפתעות הגדולות, כשהתברר לאנשי משמרת הקודש והחינוך, וחס ושלום אני לא מדבר על רבנים, אלא על שני עסקנים שמסתובבים שם, אחד קוראים לו מוטקה בלוי והשני קוראים לו חיים זילבר. הם התחילו לנסות באמצעות זה שציפו ממני להכרת הטוב, הם הסבירו שאני עושה שליחות קודש ומציל את הרדיו שהוא יהיה רדיו חרדי ואני חושב שהצלחתי במשימה הזאת.

"הם ביקשו להתחיל להשחיל מקורבים שלהם או להחרים כאלה שלא מתאימים לאג'נדה שלהם. הסברתי לרבני משמרת הקודש והחינוך, שבגלל שיש לי היכרות מוקדמת עם חיים זילבר, לי יש בעיה לקבל הוראות של קדושה ושל חינוך ושל טהרה מחיים זילבר.

אמרו לי "עזוב, זה אנחנו יודעים, יש לנו בעיה, היות שהוא מחותן של הרב סילמן, אי אפשר לעשות שום דבר, שישאר והמצב יהיה קיים".

ולכן, כמה שהשתדלתי ללכת בין הטיפות, היה ברור שהנאמנות המוחלטת שלי הייתה והיא עודנה לאינטרסים של הרדיו. ובכל מקרה שהיתה התנגשות בין האינטרסים של הרדיו לבין אינטרסים של מוטקה בלוי, אז דאגתי לאינטרסים של הרדיו.

המקרה שבו קיבלתי הודעה כתובה, ממוטקה בלוי שהוא הביא אותי לרדיו והוא ידאג שאני יעוף ולכן הוא היום חוגג כי 'כביכול' הוא דאג לזה שאני יעוף, והוא זה שפירסם".

לפי פלאי, "מוטקה בלוי ניסה במשך השנה האחרונה בכל דרך ובכל האמצעים לפעול שאני לא אמשיך ברדיו, אבל קיבלתי אמון מלא מההנהלה של הרדיו. עד היום האחרון כולל היום ויש לי אמון מלא בהם כל הזמן. הוא (בלוי) דאג להעביר מסרים לרב סילמן כאילו אני כביכול פגעתי בו, דאגתי להבהיר לרב סילמן שאין לי שום חס וחלילה, מעולם לא דיברתי עליו ולא כלום. הדבר התקבל וזה נעשה כבר לפני חודשיים".

פלאי ציין בשיחה כי הוא נמצא ביחסים טובים עם הנהלת רדיו קול חי ואף ציין כי גם בימים אלה לאחר שהודיע על פרישה מהרדיו הוא ממשיך ועורך את תכניות ימי הפורים ביחד עם הנהלת הרדיו.

חוסר הפרגון למתחרה:
"יש שם אווירה של צ'חצ'חים"

האם קול ברמה חרדי יותר מקול חי בגלל אי השמעת קול נשים בתחנה? "לא נכון לומר שתחנה נחשבת יותר חרדית בגלל שנשים לא משדרות שם. זה הדבר היחיד שבו נתפסים ובגלל זה קוראים לו יותר חרדי. התפיסה לבוא ולומר שחרדיות נמדדת אם אישה משדרת או לא, זה מתאים לציבור מסויים שקול אישה או שמיעת נשים בראש עניניו. אני חושב שרדיו חרדי נמדד בהרבה דברים אחרים. כמו סיקור של נושאים, כיבוד של גדולי ישראל. אי התעסקות במחלוקות בין גדולי ישראל".

פלאי מגלה כי במשך התקופה האחרונה קול חי הפסידו הרבה אייטמים והרבה מרואיינים, "כי החלטנו שלעולם לא ניכנס למחלוקות שבין גדולי ישראל, ולא נעביר ביקורת על גדולי ישראל לא במרומז, ולא בצורה מתחכמת".

אולפני קול ברמה, השבוע (צילום: משה עזריאל)

וכאן עוקץ פלאי את מאזיני תוכניות בקול ברמה: "מהו רדיו חרדי? רדיו שכשהוא מתעסק בדברי תורה אז הוא לא עושה את זה באווירה של ליצנות, באווירה של צ'כצ'כים, זו לא אוירה של רדיו חרדי".

עוד ממשיך פלאי וטוען שיש הבדל בין סגנון הדיבור הספרדי המקובל לדבריו ב'קול ברמה' לסגנון החרדי שקיים ב'קול חי': "יש סגנון דיבור חרדי, ויש סגנון דיבור אחר. ואתה רואה את זה גם באמת בקהלים המסוימים שכל רדיו בנה לו, הקהל הספרדי, ששוב, יש לו סגנון שהוא שונה מהסגנון של רדיו קול חי, הם (קול ברמה) פונים אליו והם באמת הצליחו מאוד. כמות המאזינים הספרדיים שלהם גדולה פי שניים מכמות המאזינים הספרדיים של רדיו קול חי. אבל שוב, לא פנינו רק לקהל הזה."

התגובות

יו"ר משמרת הקודש והחינוך הרב מרדכי בלוי הגיב לראיון הטעון ואמר "אין אדם נתפס על צערו, אדם איבד מקור פרנסה, והשמיץ וסיפר שקרים, ואנחנו נמחל לו על כך, רק דבר אחד חשוב לומר, למשמרת הקודש אין שום הכשר על שום אתר אינטרנט חדשותי".

מרדיו קול ברמה נמסר: 'גם אנו ברדיו קול ברמה הצטערנו לשמוע על עזיבתו של מר יענקי פלאי: "אין בכוונתנו להתייחס לדברים שאמר כיוון שאנו סבורים 'כי אין אדם נתפס בשעת צערו'.

"למען הגילוי הנאות, נציין, כי עוד בטרם התמנה למנהל התוכניות ברדיו קול חי, פנה מר פלאי לרדיו קול ברמה וביקש להצטרף לשורותיו אך נענה בשלילה". 

תגובת פלאי: "ראשית, הביטוי צ'חצ'חים לא נאמר על מאזינם או על קהל מסויים. הדברים נאמרו על סגנון תכנית כל שהיא.

"שנית, אבקש לצטט מתוך מייל שהתקבל מקול ברמה בתאריך 12 באוגוסט 2010: 'ינקי, שנינו רוצים כבר להתחיל. הרבה עבודה מצפה לנו וגם הרבה עסקאות (חודש אלול החל ותשרי בפתח). אשמח אם ניפגש שוב בתחילת השבוע לפגישת עבודה ראשונה בה נתאם עמדות, נסגור את הפרטים הקטנים, נחתום בשעה טובה ונתחיל לעבוד'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר