"אלי ישי לא יקבל ריצ'רץ'"

מרגי: ש"ס זה הבית שלי; מי שלא רוצה להיות איתי, שיעזוב

נזעק למען הסטודנטים החרדים, קורא לשקט בנושא הגיוס, תוקף את תקנות הגיור, דוחה את אלי ישי, מדבר על ש"ס של 'העם שבשדות' ומסביר למה כועסים על ש"ס • ח"כ יעקב מרגי בראיון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי בראיון (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, מסיר את הכפפות בראיון ל"כיכר בכנסת", נזעק למען הסטודנטים החרדים, קורא לשקט בנושא הגיוס, תוקף את תקנות הגיור של משה ניסים, דוחה את דרישת אלי ישי לריצ'רץ', מדבר על ש"ס של 'העם שבשדות', מסביר למה כועסים על ש"ס ומשיב לתוקפיו - כי הם מוזמנים לעזוב את ש"ס.

כותרות הראיון עם ח"כ יעקב מרגי

אפליית הסטודנטים החרדים: "הממשלה קיבלה החלטה לקדם את החרדים באקדמיה, הקצתה לטובת זה כמיליארד ורבע שקלים, אבל משום המועצה להשכלה גבוהה החליטה שמיליארד מאתיים יתמרצו את המכללות והאוניברסיטאות ולא את הסטודנטים. מסתבר, אפשר לומר, או במתכוון או בשל אטימות מוחלטת, החרדים מודרים ממנה. יוצא שהכסף שהמדינה נתנה לעידוד חרדים הלך רק לאונביסיטאות. רוב המלגות הולכים או לציבור הדת"ל או לציבור הכללי".

הפתרון: "חייבים לתת פרק נפרד של מלגות לטובת סטודנטים חרדים, אם רוצים להצליח. זה החסם המרכזי, ואין שום סיבה שאנחנו נהיה שם".

ח"כ יעקב מרגי בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים: "התקנות האלה של משה ניסים חבל שבאו לעולם, אין סיכוי שאנחנו - כמפלגות חרדיות - שאנחנו נכיל אותם. אין סיכוי שיהודי שחפץ בשלמות עם ישראל - יתמוך בהם. אנחנו לא נשחק בגיור, אבל הליכה לבחירות זה תלוי בראש הממשלה".

חוק הגיוס: "הלכו עלינו אימים בחוק הגיוס. הצבא מנהל את העניינים ביישום שכל, כל ההצהרות שלנו - אם יהיו - הם יהיו מיותרות, ורק מזיקות. אני קורא לחבריי, חברי הכנסת החרדים, לא להתעסק בסוגיית הגיוס. הצבא מתנהל כרגע בְּשׂוֹם שכל, זה תואם את הציפיות שלנו, של עולם התורה, למה לנו להרים הצהרות שנותנת מוטיבציה לקבוצה אחת - קבוצה שרוצה לחבל בסיכויים של החברה החרדית לשרוד את חוק הגיוס. כרגע, איך שהצבא מתנהל - טוב".

הבחירות לרשויות המקומיות: "הייתי מנכ"ל ש"ס 12 שנים, אני אומר לך - בכל מערכת בחירות יש חרדות וחששות, צריך לעבוד. אין ניתוק בין המפלגה לשטח. אני לא יכול לומר לך שש"ס היום מנותקת מהשטח יותר מפעם, מי שרוצה לשמור קשר עם התנועה למעלה - מגיע אלינו. קשר הוא דבר הדדי".

ההתרסקות בסקרים: "אנחנו דור שלישי של בעלי התשובה, הילדים של היום בעולם הישיבות - נולדו למצב קיים. ההורים שלהם והסבים שלהם הכירו מציאות אחרת. אין ספק שמרן חסר לנו, מנהיג רוחני שכל הציבור הספרדי ראה בו תקווה, ואכן כך היה.

"אנחנו כן צריכים, היום, גם לדבר יותר למען הציבור הכללי, הציבור שרוצה שנחבק אותו, 'העם שבשדות' רוצה לשמוע ש"ס אחרת. אדם שלא הצביע לליכוד לא כועס על הליכוד, אבל ש"ס - גם מי שלא מצביע לה - כועס עליה, כי מצפים ממנה אחרת".

ש"ס קיצונית? "ש"ס מדברת יותר מדי רק חרדי. אני לא אומר שלא צריכה להיות חרדית, אבל צריך לדבר גם לציבור שבשדות. אנחנו לא מדברים על מה שאנחנו עושים. מה שומעים אותנו? גיוס, שבת, גיור ומרכולים. אנחנו רק שם? אני יעקב מרגי עסקתי בחינוך של כולם! אנחנו צריכים לחזור לדבר לעם שבשדות".

ישי ודרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

השלום הספרדי: "אני טענתי שהסכסוך היה מיותר, אני שמח שיש את השלום. אני מאמין שעם הזמן נרגיש את הפירות שלו ביתר שאת. זה פגע בציבור שלנו, הציבור שלנו לא אוהב פלגנות, כבר היום מרגישים שהציבור שלנו רגוע יותר".

אלי ישי: "אלי ישי לקח צעד והחליט להקים מפלגה. כל עוד הוא לא בא ומצהיר שהוא רוצה לחזור לש"ס, זה לא עומד על הפרק. הוא רוצה ריצ'רץ', הוא רוצה מפלגה ליד, מפלגה בחיבור - אנחנו לא שם! אם אלי ישי רוצה להצטרף בחזרה לש"ס, אני כולי תקווה שהוא ירצה, ואני מאמין שיחבקו אותו ויקבלו אותו באהבה. אבל כל עוד שהוא רוצה ריצ'רץ' - הוא לא יקבל מענה".

המשך דרכו בש"ס: "לאנשים קטנים תמיד השתדלתי שלא להגיב, אני הייתי מוטרד אם לא היו אומרים שמרגי לא ממשיך, כל פעם שאמרו - לא רק שהמשכתי, גם שודרגתי. יש לי הרבה מה לתרום לש"ס, רוצה לתרום והציבור רוצה שאתרום. ש"ס זה הבית שלי, לא על תנאי, ש"ס - נתתי לה את כל החיים שלי והבריאות שלי. מי שלא רוצה להיות איתי - שיעזוב את ש"ס, אני נמצא בש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר