"למרר חיי השופטים"

ח"כ סויד לוינשטיין: "פתח בחקירה פלילית נגד הרב שמואל אליהו"

ח"כ רויטל סויד מהמחנה הציוני פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד רבה של צפת הרב שמואל אליהו בעקבות דבריו כי יש 'למרר לשופטים את החיים' (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

חברת הכנסת רויטל סוויד ממפלגת "המחנה הציוני",פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה שיפתח בחקירה מיידית נגד רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, זאת בעקבות דבריו כי יש "למרר את החיים לשופטים".

במכתב ששיגרה ליועץ המשפטי כתבה סויד: "סמכות רבנית שקוראת למרר חיי שופטים, נותנת לגיטימציה לפגיעה פיזית והתרת דמם של השופטים. אדוני היועץ - אין לך יותר הפריבילגיה שלא להתערב - פתח בחקירה פלילית".

"לא די במדיניות של גינוי אמירות כנגד העליון ושופטיו", טוענת סויד. "ההסלמה ברורה. זה התחיל בח״כ מוטי יוגב שקרא לעלות עם D9 על העליון ועבר להסתה כנגד שופט עליון שהוא אויב. כעת סמכות רבנית קוראת לפגיעה של ממש בשופטים. אדוני, עצור ההסתה לפני שיהיה מאוחר מדי וינקטו באלימות", הוסיפה.

כזכור, בראיון ל"גלי ישראל" התייחס הרב אליהו להחלטת בג"ץ להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב ואמר: "לא לתת לשופטים ללכת למכולת, לתיאטרון, בלי שצועקים עליהם וממררים להם את החיים. צריכים להפגין מולם בכל מקום וכל אמצעי חוקי שמתאפשר לנו".

"הריסת בית כנסת מבחינתי זה כמו לשרוף ספר תורה. מרגע שהקדושה שלו נפגעה, מרגע שבית המשפט עצמו פגע במקום קדוש, אני לא יודע מה האזרחים עצמם יעשו למקומות קדושים", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר