חסר תקדים

אפי נוה מערער על החסינות של הדס שטייף

לאחר הדיווח על דליפת החומרים מטלפונו האישי של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הוא מערער נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית: "קשה לאתר לה תקדימים" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הגיש היום (ראשון) ערר נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף ואת הגורם שביצע בפועל את הפריצה למכשירו הסלולרי.

הערר, שהוגש באמצעות עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, מבוסס על הודעותיהם במשטרה של שטייף ואותו גורם. בערר מצוין כי בעדותה במשטרה מודה שטייף בין היתר כי היא זו שיצרה קשר עם מקורבת לנוה, שהחזיקה בטלפונים ושידלה אותה למסור לה אותם.

לטענת עורכי הדין, "כה חריגה עד שקשה לאתר לה תקדימים - החלטה שבמסגרתה ניתנה לעבריינים, שביצעו מעשי עבירה ברורים, 'חסינות' מפני העמדה לדין, שכלל לא ברור היסוד המשפטי לה".

ביום שישי הודיעה הנהלת בתי המשפט כי אינה מתנגדת לחשיפת החומרים המצויים בטלפון הנייד של אפי נוה, זאת בעקבות פרסומים שונים בנוגע להתכתבות בין נוה לשופט בכיר. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר הקלטות והתכתבויות שקיים נוה לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעה מטעם דוברות הנהלת בתי המשפט.

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה".

אבישי גרינצייג חשף היום באתר גלובס כי שטייף אמרה בחקירתה במשטרה: "אני עיתונאית הרבה מאוד שנים, ויש לי הרבה מאוד קשרים במקומות שונים, מצמרת המשטרה, מצמרת המדינה ועד עבריינים ברחוב ואסירים בבתי כלא. כך הצלחתי להגיע לגורם המוכר לי היטב שאמר לי שאין בעיה, ושאני אביא לו את הטלפונים ושנוכל לפתוח אותם".

עורכת הדין רוני אלוני סדובניק מסרה בשם הדס שטייף כי "שטייף לא פרצה לטלפונים, אלו כלל לא היו אצלה או בחזקתה בשום שלב. שטייף לא נתנה הוראה לפרוץ לטלפונים ובוודאי שלא הדליפה את תוכנם. כל מי שמפרסם כי הדס שטייף פרצה/הורתה לפרוץ/החזיקה מכשיר או הדליפה תכנים מהטלפון עובר על הוראות חוק איסור לשון הרע וצפוי להיתבע. מהרגע שהחומרים הגיעו לידיה של שטייף היא לוותה ביעוץ משפטי מדוייק מקצועי ופעלה על פיו, כמו כן גילתה שטייף אחריות ציבורית עיתונאית ואזרחית כשהעבירה את הכל למשטרה, תוצאות חשיפתה העיתונאית של שטייף יסייעו למערכת האכיפה והמשפט להתנקות ולהתחזק ויש להודות לה ולצוות גלי צה"ל על החשיפה העיתונאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר