"הטיל מורא"

בגיבוי הפרקליטות: אלשיך נגד מח"ש וחקירות נתניהו

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך פעל נגד מח"ש, ובעתירה שהוגשה לבית משפט נטען כי "המחלקה משותקת", בגיבוי הפרקליטות, בגלל החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש צוות חשיפה במח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), רפ"ק דובי שרצר, הגיש עתירה נגד המשטרה, הפרקליטות, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ושר המשפטים המכהן אבי ניסנקורן לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בעתירה הוא דורש לקיים את ההבטחה שהובטחה לו לקבל דרגת סגן ניצב, תוך שהוא טוען כי קידומו עוכב בשל מעורבותו בחקירת בכירים במשטרה.

בכתב העתירה, הוא מותח ביקורת חריפה על המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, וטוען כי הוא פעל נגד המחלקה. ראש מח"ש לשעבר, אורי כרמל, וסגנו עו"ד משה סעדה, צירפו תצהירים התומכים בטענות נגד אלשיך.

בעתירה נטען ברקע אירוע הירי באום אל חיראן, כי "בלשון המעטה משטרת ישראל לא שיתפה פעולה עם החקירה שניהלה מח"ש אודות האירוע".

"במהלך החקירה שנוהלה אותה עת על ידי שרצר, הופעל על מח"ש לחצים מצד המפכ"ל דאז אלשיך. הדברים הגיעו לשיא כאשר עוזר המפכ"ל שלח בשגגה לסגן מנהל מח"ש, עו"ד משה סעדה, הודעה שנשלחה אליו מאלשיך, בה האחרון מורה לו 'תיכנס בסעדה'".

לדברי שרצר, "הדברים מדברים בעד עצמם - באופן יזום, ניסה המפכ"ל דאז להרתיע את מח"ש מלחקור את משטרת ישראל, ובפרט את אירוע אום אל חיראן".

סעדה כתב כי ראש מח"ש סיפר לו שהמפכ"ל אמר: "אתה הרי יודע שאני מתמחה בפירוק ארגונים עוינים", בהתכוונו למח"ש. לדברי סעדה, הוא התלונן בעניין לפרקליט המדינה שי ניצן, שלא עשה דבר.

שרצר מוסיף כי "באותם ימים היו היחסים בין המפכ"ל דאז ופרקליט המדינה דאז והיועמ"ש - רגישים. הימים היו ימי השיא של חקירות ראש הממשלה. שיתוף הפעולה שנדרש וכו'. לפיכך, למפכ"ל היה מעמד חזק מהרגיל בקרב בכירי פרקליטות המדינה".

"התנהלות המשטרה בגיבוי פרקליטות המדינה הינה כה קיצונית, כה בלתי סבירה, שאלמלא הייתה מעוגנת בעובדות ובראיות, ניתן היה לפטור אותה כקונספירטיבית או דמיונית. לדאבון הלב, מדובר במציאות קשה, בה מצא את עצמו העותר בעל כורחו ושלא בטובתו, קורבן להצטיינותו בתפקיד במח"ש ולמשחקי כוח פוליטיים בין-ארגוניים".

עו"ד עודד סבוראי, ממשרד סבוראי-שחם-שביט המייצג את שרצר, מסר כי "עצוב להיווכח שמשטרת ישראל, בגיבוי מלא של פרקליטות המדינה, מסמנות לחוקרי מח"ש שאל להם לחקור במרץ את בכירי משטרת ישראל, וכי מי מהם שלא יבין את הרמז, קידומו יסוכל. רפ"ק דובי שרצר, קצין חקירות מעולה, שלא הבין את הרמז וחקר את בכירי המשטרה בשקידה וללא משוא פנים, משלם מחיר כבד על יושרתו".

לדבריו, "הגיע הזמן לעשות לזה סוף. רפ"ק שרצר הרוויח בעמל רב, ביושר ובמקצועיות את הזכות להיות מקודם לדרגת סגן ניצב. אנחנו תקווה ואמונה שבשעה שיתר המערכות קורסות, בית המשפט יורה להן את דרך הישר".

ממח"ש נמסר בתגובה כי "התביעה טרם הועברה לפרקליטות כנדרש, אך לא מפתיע שהיא כבר הועברה לתקשורת. בימים אלה מתפרסמות טענות שונות ומופרכות בעניינים הקשורים במח"ש. מאחורי תביעה זו עומדים גורמים ממורמרים שלא קודמו, כל אחד מסיבותיו, המבקשים לפגוע בהמשך התקדמותה של מח"ש. התביעה מצטרפת לגל הפרסומים הכוזב, ולא בכדי. הטענות בתביעה ייענו במסגרת ההליך. ככל שאכן הטענות הן אלה המתוארות בפנייתכם, הרי שמדובר בסילופים וחצאי אמיתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר