"נרעיד את המדינה"

החשמלאי המתרשל; ערעור יוגש על העונש הקל שקיבל

חשמלאי שגרם למותה של דיירת קיבל עונש קל של עבודות שירות • המשפחה יצאה למלחמה למען הצדק ובקרוב יוגש ערעור לבית המשפט • בשיחה עם 'כיכר' אומר גורם במשפחה: "נרעיד את המדינה למען הצדק" (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
למען הצדק. שני ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

חשמלאי שהואשם בגרימת מוות ברשלנות בביתה של שני ברדיצ'בסקי ז"ל, בעקבות עבודות חשמל שביצע בביתה, קיבל לאחרונה בבית המשפט עונש מקל של שישה חודשי עבודות שירות. בני משפחתה יצאו למאבק למען מתן עונש מסק לחשמלאי על מנת שיראו וייראו מי שעוסקים במקצוע החשמלאות ללא הסמכה.

המקרה העצוב אירע בשנת 2017 כאשר המנוחה התחשמלה למוות בעת שנכנסה למקלחת ונגעה בדוש. עוד בטרם הספיקה לפתוח את המים היא התחשמלה. צוותי ההצלה שהגיעו לבית ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אך לדאבון לב, מותה נקבע. היה זה ביום האחרון של ה'שבע ברכות' לזוג הטרי.

מסתבר כי החשמלאי לא דאג לחומת הגנה ראויה של זרם החשמל לבית ולא טרח להודיע לבני הזוג על מעשיו, וכך כאשר רק נגעה שני בדוש – מיד התחשמלה.

במשך שנים התנהל המשפט עד כי לאחרונה, כאמור, בית המשפט הודיע כי עונשו של החשמלאי יהיה שישה חודשי עבודות שירות עקב הבנה על מעשיו ומצבו הרפואי הרופף שלו ושל אשתו.

בני משפחתה של שני יצאו למאבק ציבורי נרחב והחתימו עצומה על מנת להחמיר את עונשו של החשמלאי כדי שהצדק ייעשה הן לשני והן בכלל, לכל מי שנפגע מעבירה חמורה זו של גרימת מוות ברשלנות. השבוע הם קיבלו את ההודעה המבשרת להם כי ערעור על פסק הדין יוגש בקרוב לבית המשפט, שם ייבחן מחדש עונשו הקל.

"אין לנו שמחה לאיד נגד החשמלאי חלילה", אומרים בני המשפחה בשיחה עם 'כיכר השבת' מיד שנודע להם כי יוגש ערעור על החלטת בית המשפט, "אך זהו צעד ראשון לעבר המטרה שידונו בערעור נגד ההחלטה המקוממת של השופטת. איננו נוותר ונרעיד את המדינה עם הד תקשורתי על קלות העונש.

"זה למען כל נפגעי העבירה במדינת ישראל. מדובר בתיק תקדימי ולכן אנו פועלי שפעם הבאה שיבוא תיק כזה של רשלנות בגרימת מוות לבית המשפט – המקסימום לא יהיה שישה חודשי עבודת שירות, כמו שנקבע במשפט הראשון, אלא העונש יהיה חמור יותר".

"הציבור אתנו. נמשיך להילחם למען הצדק של שני בפרט וכל נפגעי העברה בכלל", אומרים במשפחתה של שני ז"ל.

מטעמו של החשמלאי נמסר: "ככל שאכן יוגש ערעור, נתייחס במקום ובזמן הראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר