המלחמה על מערכת המשפט

לקראת פשרה? מתווה "פורץ דרך" ברפורמה • באופוזיציה תוקפים: "רחוק ממה שרוצים"

נשיא המדינה הרצוג קיבל הצעת למתווה פשרה ברפורמה המשפטית של הממשלה • מקורבים לשר המשפטים יריב לוין כינו אותו "פורץ דרך" • באופוזיציה לעומת זאת טוענים כי הוא רחוק ממה שרוצים באגף הליברלי • אלו עיקרי המתווה (אקטואליה, משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוין ומחאה על הרפורמה (צילום: Avshalom Sassoni, Yonatan Sindel/Flash90)

פשרה ברפורמה המשפטית? מתווה שהוצג בימים האחרונים בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג, במסגרת הניסיונות להגיע לפשרה, עלול להוביל לפריצת דרך בקידום הרפורמה. מקורבים ללוין מסרו על הרפורמה כי מדובר ב"פריצת דרך".

את המתווה פרסם הערב (שלישי) לראשונה העיתונאי עמית סגל בחדשות 12. מי שהציעו את המתווה הם פרופ' יובל אלבשן, שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, מוביל מחאת ההיי-טק גיורא ירון ואיש הביטחון גיורא איילנד.

נשיא המדינה הרצוג קיבל אתמול את המתווה. לפיו הרכב השופטים יקבע בידי מספר שווה של חברי קואליציה וחברי אופוזיציה, וכי נשיא בית המשפט העליון יוכל להטיל וטו על מועמד אחד מכל גוש בכל קדנציה.

עוד הוצע במסגרת המתווה, כך לפי הדיווח, כי חוקי יסוד יאושרו לאחר ארבע קריאות ברוב של 61 חברי כנסת לפחות בכל אחת מהקריאות. במקרה שבו חוק יסוד יתקבל בתמיכה של פחות מ-70 חברי כנסת בכנסת אחת תתקיים קריאה רביעית בכנסת שלאחריה.

כאמור, מקורבים לשר המשפטים לוין אומרים כי מדובר בפריצת דרך ובמתווה שיכול לשמש בסיס להידברות אמיתית. יחד עם זאת גורמים באופוזיציה מוסרים כי לא נתנו את הסכמתם למתווה. "נראה רחוק ממה שרוצה האגף הליברלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר