אמירה חריגה • ניתוח מיוחד

סנגורי ראש האופוזיציה: "תיק 4000 נמצא בסכנת קריסה"

פרקליטי רה"מ לשעבר בנימין נתניהו ובעלי וואלה טוענים: החומרים החדשים שהגיעו לידינו דרמטיים, ופוגעים בכתב האישום שהוגש • שלושה חודשים לפתיחת שלב הטיעונים, ניתוח תיק 4000 (משפט)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בפתיחת שלב הטיעונים (צילום: אורן בן חקון, פול)

תיקי בנימין נתניהו היו מהגורמים העיקריים למשבר הפוליטי ארוך הימים שכלל ארבע מערכות בחירות ובסוף הדיח את יו"ר הליכוד מכסאו בראשות הממשלה.

התיק המשמעותי מבין שלושת התיקים עליהם החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיב כתב אישום נגד ראש הממשלה דאז הוא תיק 4000, בו נאשם נתניהו בקבלת שוחד ועבירות מרמה והפרת אמונים, ששלב הטיעונים בו נפתח לפני שלושה חודשים, ובמהלכו הופסק לכחודש.

בתיק יש עשרות עדים, בהם כמה עדי מדינה כגון ניר חפץ ושלמה פילבר, ולא מעט עדי הגנה גם לנתניהו ואלוביץ'. הנחקר הראשון, ע"י הפרקליטות והתביעה, הוא מנכ"ל וואלה אילן ישועה, שבמהלך עדותו הצליחה הסנגוריה לפגוע באמינותו בעזרת הוכחות כי ישועה סייע לקדם אינטרסים של פוליטיקאים אחרים, שאינם נתניהו.

היום (ראשון) נרשמה מיני-דרמה, לאחר שהפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי כי תרצה לדחות את המשך הדיון בשבוע נוסף, לאחר שבית המשפט הורה לפרקליטות להעביר את תוכן המדיה הדיגיטלית בטלפון הנייד של אילן ישועה גם לידי הסנגוריה.

הפרשן המשפטי, אביעד גליקמן, על תיקי נתניהו

בתגובה על הדברים, פרסמו סנגורי שאול ואיריס אלוביץ' מכתב ובו פנו לפרקליטות: "ראוי שהפרקליטות תעשה חשיבה מהותית בנוגע להשפעת הראיות החדשות על תזת כתב האישום. החומרים החדשים שהועברו לידינו כוללים חומרים שמחייבים חשיבה מחדש". מכתב כעין זה פרסמו סנגורי בנימין נתניהו.

בעלי בזק שאול אלוביץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

לדברי אנשים המעורים בפרטי המשפט, לטענת הסנגורים, במידע שהגיע לידיהם ישנה פגיעה בטענת הפרקליטות ל"היענות חריגה" של ישועה לטובת נתניהו, והיא נעלמת מול פוליטיקאים אחרים, כך שנפגעת טענת היסוד לפיה נתניהו עזר לאלוביץ' במיזוג בזק ויס בתמורה לקידומו בוואלה.

טענה זו היא חלק מקו ההגנה הכללי של סנגורי נתניהו ובני הזוג אלוביץ': עזרת נתניהו לאתר, שממילא קידם תפיסות שמאליות, הייתה מזערית עד לא קיימת לעומת פוליטיקאים אחרים. לעומתה, התביעה טוענת כי אין בתיק שאלה של כמות עזרה וימניות האתר, אלא האם נעשה ההקשר בין קידום רצונות אלוביץ' מול סיקור חיובי של נתניהו בוואלה.

"מטרת הסנגורים היא לזרוע ספק אצל השופטים, אך זה לא מה שיפיל את כתב האישום. המכתב עם המילים הדרמטיות זה חלק מהתיאטרליות כדי לפגוע בפרקליטות", הסביר אדם המעורה בפרטי התיק והחקירות הנגדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר