ישובץ ב'הליכוד'?

ניצחון לגל הירש: השופט התיר לפרסם את פרטי עד המדינה

בית המשפט התיר לפרסם את זהותו של עד המדינה בפרשת גל הירש - 7 שנים אחרי שנאסרה פרסום זהותו • השופט התיר לפרסם את שמו מעוד כחודש - זאת על מנת לאפשר לצדדים לערער על החלטתו (משפט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גל הירש (צילום: אבשלום שושני פלאש 90)

הישג לגל הירש: 7 שנים אחרי שנפתחה החקירה נגד גל הירש, התיר לפני שעה קלה (רביעי) בית משפט השלום בתל אביב לפרסם את זהות עד המדינה בפרשה שמנעה ממנו להפוך למפכ"ל המשטרה.

על פי ההחלטה של השופט, החל מה-16.9, עוד כחודש, יותר לפרסם את זהותו של עד המדינה.

החלטת השופט לאפשר את פרסום זהות העד רק בעוד חודש, נובעת מהרצון לאפשר לעד המדינה ולתביעה לערער על החלטתו היום.

כזכור, בשנת תשע"ה-2015 נפתח תיק נגד גל הירש לאחר שהוצג כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. על פי חומרי החקירה, נטען כי הירש קיבל כספים מצבא גיאורגיה עבור יעוץ, ועל מנת להתחמק מתשלום מיסים הפקיד את הכספים בחשבון בנק בשוויץ.

בעקבות פרסום הפרשה, מועמדותו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל הוסרה ומקומו מונה ר', שלאחר מינויו נחשף כרוני אלשיך.

כזכור עוד, לפני מספר שבועות הביעו במפלגת הליכוד רצון לשריין את גל הירש במקום ריאלי - על חשבון השריונים שיש לראש המפלגה בנימין נתניהו.

בפרקליטות אומרים כי "הפרקליטות סברה כי הארכת צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה עד לאחר עדותו ובחינת העניין מחדש לאחריה, מבטאת איזון נכון ומידתי בין עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, לבין שיקולים של חקר האמת וחשש מפגיעה בעדות העד ובפרטיותו.

נדגיש, כי כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא "הסתרה" ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף. בהתאם לכך, המדינה הביעה עמדה לפיה היא תשקול מחדש את צו איסור הפרסום לאחר עדותו. כן נזכיר, כי עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה, ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה, הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברת דיפנסיב שילד."

עוד נכתב כי "מכל מקום, בית המשפט החליט אחרת, ואנו מכבדים את החלטתו. ביצוע ההחלטה עוכב עד ליום 6.9.22, כדי לאפשר למדינה לשקול הגשת ערר. נציין, כי בית המשפט הותיר על כנו את איסור הפרסום על פרטי ההסדר.

בתוך כך, בעקבות פניות כתבים נעדכן, כי לאחרונה אישר בית המשפט את התליית ההליכים נגד אחד הנאשמים בפרשה, מיכאל בנימיני, שמאז שנת 2019 שוהה בחו"ל ולא התייצב לחקירה או למשפט."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר