כנגד השוטרים - לא

הוגש כתב אישום נגד חבריו של אהוביה סנדק ז"ל; "פעלו ממניע אידיאולוגי-גזעני"

כמעט שנתיים לאחר התאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, במהלך מרדף משטרתי. הפרקליטות החליטה להגיש היום כתב אישום כנגד חבריו שהיו עמו ברכב, בגין נהיגה ללא רישיון ובשל כך שפעלו ממניע אידיאולוגי-גזעני (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנות על סנדק ז"ל בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שדווח ב'כיכר השבת' אמש (ראשון) - בפרקליטות מחוז ירושלים החליטו להגיש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אפרים גוזלן, צבי קטן ושני נאשמים קטינים, בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים נסעו הנאשמים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל, ברכב שהיה נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד הנאשמים שהוא בעל הרכב.

בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים.

ההפגנות בעבר בירושלים על מות סנדק

על פי כתב האישום, הנאשמים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעבר הרכב ממרחק של מטרים ספורים, באופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותם של נוסעי הרכב ובמטרה לפגוע בהם, וזאת ממניע אידיאולוגי-גזעני. שתיים מהאבנים אכן פגעו ברכב. מיד לאחר מכן, נכנסו הנאשמים לרכבם ונמלטו מהמקום.

יצוין, כי בימין זועמים על ההחלטה בעיקר בשל העובדה, כי התיק כנגד השוטרים שנהגו ברכב המשטרתי שפגע ברכבם של הנערים וגרמו להריגתו של אהוביה סנדק ז"ל, נסגר בהוראת היועמ"ש.

בארגון 'חוננו', הודיעו כי הם יילחמו על חפותם של הנערים בבית המשפט. עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצגים את הנערים מסרו: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר".

"לצערנו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו. אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות אשר אנו תקוה כי ברגע שישמעו בבהמ"ש יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם", מסרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר