הציב אולטימטום

זה האיום של שר המשפטים לנתניהו אם הרפורמה לא תעבור

שר המשפטים יריב לוין, נחוש מאוד להעביר את הרפורמה המשפטית עליה הוא חתום. בשל החשש שלו כי נתניהו ינסה למסמס את הרפורמה בשל הלחץ הציבורי, הוא מציב הערב אולטימטום לנתניהו (חדשות משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יריב לוין ונתניהו | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר המשפטים יריב לוין, אולי לא חושש מהמחאות נגדו ברחובות וגם מול ביתו, החשש היותר גדול שלו הוא, שנתניהו יילחץ מהתקשורת וינסה למסמס את הרפורמה עליה הוא עמל כבר שנים רבות.

קודם לכניסת לוין לתפקיד שר המשפטים, הוא ביקש מנתניהו התחייבות שהוא יגבה אותו לכל אורך הדרך, על פי הדיווח הערב (רביעי) של העיתונאי רביב דרוקר, לוין הציב היום לנתניהו אולטימטום, במידה והוא יחליט להקפיא את הרפורמה או לחכות למשא ומתן עם האופוזיציה.

לוין, כך על פי הדיווח, הציב דרישה: אם נתניהו יתקפל ולא ישלים את הרפורמה במערכת המשפט – הוא יתפטר.

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה התבטאה בעבר נגד הרפורמה ואף הורתה לנתניהו שאסור לו להתערב בכל מה שקשור לרפורמה בשל התיקים המשפטיים שלו:

"בתזכיר מוצע לערוך שינויים מהותיים בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, בהיקף הביקורת השיפוטית על חקיקה וחוקי יסוד ובהיקף הביקורת השיפוטית על החלטות ופעולות של רשויות מינהליות", אמרה היועמ"שית.

לאחר פרסום המכתב שכתבה לנתניהו,שר המשפטים יריב לוין, תקף אותה בחריפות, כשקודם לכן התייחס להתבטאות החריגה שאמר עורך הדין דוד חודק, הנחשב לאחד מבכירי עורכי הדין בישראל, שאמר בכנס של עורכי דין באילת: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה".

בתגובה כתב לוין: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו".

"מסתבר", כותב שר המשפטים לוין, "שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר