צפו בוידאו: ידידיה מאיר ואהרן רזאל במופע משותף

הזמר אהרן רזאל והעיתונאי ידידיה מאיר העלו מופע חדש ומשותף, "קבעתי את מושבי"; אמש, דקות לפני תחילת המופע הם שוחחו עם 'כיכר השבת', צפו בראיון ובקטעים מהמופע (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום מופע: יעקב פלברבאום. צילום ראיון: משה הרשטיק)

במסגרת מופע חדש וייחודי הנערך בימים אלו, משתפים פעולה המוזיקאי והיוצר אהרן רזאל ואיש התקשורת ידידיה מאיר, כאשר רזאל מבצע יחד עם אמנים אורחים שירים מתוך אלבומו האחרון, ומאיר משוחח עמו בין הקטעים על מהות השיר והמסר שמאחוריו.

דקות לפני תחילת המופע אמש בירושלים, שוחחו השניים עם 'כיכר השבת', ודיברו על ה"חברותא" המוזיקלית. רזאל מספר, כי במהלך המופע "אנחנו לומדים את השירים. בכל השירים שלי יש מדרש ראיון, וידידיה הוא אכן חברותא".

מאיר, רואה במופע דווקא סוג של תשובה לרדיפת לומדי התורה בתקופה האחרונה, "זה מעניין שדווקא בימים בהם החברה הכי מבוזה בציבוריות הישראלית הם לומדי התורה, מגיע אהרון רזאל - רגע לפני שהוא כובש את גלגלצ, ומכבד את לומדי התורה".

"כל שיר פה הוא אמירה" מסכם רזאל.

במענה לשאלה מדוע החליט להופיע ב'חברותא', ולא בנפרד, הוא עונה: "אני מעריץ של ידידיה, יש לנו קשר שאי אפשר להסביר אותו, מסביב ומאחורי השירים, והוא מוציא ממני את הרובד שאני רוצה להעביר לקהל".

רזאל חוזר לנושא השירים אותם הוא מבצע במסגרת המופע ופולט כי "עוד יישמע" הקלאסי הינו שיר ללא מסר. אמירה שמקבלת הערה מהשותף למופע. רזאל מוסיף: "'אני קבעתי את מושבי' זה שיר מחאה, אנשים כותבים את זה ברחובות", המסר לדבריו של רזאל הוא "אני רוצה לחזור ללימוד התורה".

רזאל מדבר על השיר 'קבעתי את מושבי' ואומר: "מאז שכתבתי את השיר, אני מבין שלא קבעתי כלום. כשמשהו לא הולך, אני אומר: "אני קבעתי? לא קבעתי כלום. אני קטונתי".

ובאווירת חודש הרחמים והסליחות, מדוע לא משולבים במופע שירי סליחות? "אנחנו לא גננת" עונה רזאל. גננת, כשמגיע אלול - היא מלמדת שירי אלול, כשמגיע ט"ו בשבט, היא מלמדת שירי ט"ו בשבט. כאן זה צו השעה, זה מה שהדור צריך - חוויות וריגושים".

יצויין, כי ביום רביעי הקרוב ייערך המופע המשותף בז'רר בכר בירושלים, בו ייטול חלק גם יצחק מאיר (האח של). וביום חמישי ייערך המופע בתיאטרון היהלום ברמת גן.

צפו בקטעים מתוך ההופעה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר