מנגנים בכיכר

מוכנים לחג? בואו ללמוד לנגן 'והיא שעמדה'

איש התווים המוביל במוזיקה היהודית, אברימי גורארי, מפנק אתכם השבוע עם התווים לשני הלחנים המוכרים ל'והיא שעמדה' זה של יונתן רזאל וזה המסורתי של חב"ד (מגזין)

אברימי גורארי | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

המעבד וכותב התווים המוביל בעולם המוזיקה היהודית, אברימי גורארי, בפינתו השבועית ב'כיכר השבת' - 'מנגנים בכיכר', בה מתפרסם מידי שבוע תווים של שירים חדשים או ישנים כדי שתוכלו לנגן בבית, ברמה הגבוהה ביותר.

גורארי, כותב במשך שנים תווים לתזמורות ולעיבודים עם מיטב המעבדים והיוצרים במוזיקה היהודית, והוא גם אחראי לעיבודים רבים במוזיקה החסידית, כולל שניים מאלבומיו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

הפעם בחר גורארי לכתוב עבור גולשי 'כיכר השבת' את התווים לשני הלחנים המוכרים מתוך ההגדה של פסח למילים "והיא שעמדה" זה החדש יותר בלחנו של יונתן רזאל שבוצע לראשונה על ידי יעקב שוואקי ואילו השני, הלחן החב"די הישן והמסורתי.

אברימי גורארי: "הזמן הזה בשנה הגיע שוב, כל כך הרבה גרסאות יש ל'והיא שעמדה' אבל אלו שני הפייבורטים שלי.

הראשון של יונתן רזאל. שיר שהפך לקאלסיקה של ממש. אנשים אולי לא מכירים בזה, אבל ברמה המוזיקלית הפתיחה של השיר היא אחת הפתיחות הגאוניות במוזיקה היהודית וזו הסיבה מדוע רוב התזמורות שמנגנות אותה מבצעות את זה לא נכון.

השנייה, של חב"ד, שעוברת לי בתוך הורידים, כחלק מילדותי מאז שאני זוכר את עצמי. וברמה האישית, כאשר אני אשיר השנה את המילים "מצילנו מידם" תהיה לזה כוונה מיוחדת, אחרי פטירתה של בתי יוכבד ע"ה, משפחתנו מצפה ומייחלת להצלה. כמשפחה אנו מתפללים לשלווה, הבנה וברכה כדי לשאת את הסבל ולפרוח לעתיד טוב יותר. חג שמח לכולם".

והיא שעמדה - יונתן רזאל

והיא שעמדה - חב"ד

להורדת גרסה להדפסה - והיא שעמדה רזאל

להורדת גרסה להדפסה - והיא שעמדה חב"ד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר