מגזין כיכר

כשמרדכי בן דוד חוגג יובל // ביקורת הופעה

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, השתתף במופע המחווה הגדול למרדכי בן דוד 'קומזינג 3' לרגל חגיגות יובל פעילות מוזיקלית (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן)

מוצאי שבת האחרונה השתתפתי במופע המחווה למרדכי בן דוד לרגל 50 שנות פעילות - "קומזינג 3". היה זה מופע מרשים במיוחד עם אורחים רבים שליוו את בן דוד במהלך הערב החל בבנו יידל, ישי ריבו, אהרן רזאל, נפתלי קמפה, שמילי אונגר ושלומי גרטנר. בן דוד ביצע רבים מלהיטיו הגדולים במהלך השנים, אם כי ברור שלא ניתן לסכם אלבומים רבים כל כך גם לא בשלוש שעות של הופעה.

המופע בו הגיעו הפעם גם קהל בוגר גדול, היה ממתק היסטורי לחובביו של הזמר שכבר חגג את יום הולדתו ה-71. ורדיגר שעמד, שר ואפילו קצת רקד במשך 3 שעות המופע נתן את כל כולו, אם כי לרוב בסולמות נמוכים בהרבה מאלו שהיינו רגילים להם בביצועי המקור. במופעים מסוג זה, מה שבאמת חשוב זה לא גובה הצליל אלא הערך הנוסטלגי שעלה בכל שיר ובכך היה זה מופע מוצלח במיוחד.

ורדיגר "נסע" בין השנים וביצע בין היתר את "שיר השלום" מאלבומו השני לצדו של ישי ריבו שגם שר איתו את "לולי תורתך", ביצע את "ריבונו של עולם" של מונה, את "שמע בני" לצדו של בנו יידל וגם ביצע יחד עם הקהל את "תמחה" המיתולוגי כולל עיבודי המקהלה שלו אותם לימד המעבד והמנצח יהודה גלילי את הקהל בסוג של מיני קולולם.

במופע ביצע מרדכי בן דוד גם כמה שירים מהאלבום האחרון שהוציא "השפעות", אך ניכר היה מהקהל שלא מדובר בלהיטים הכי גדולים של הזמר המצליח. הוא בחר לבצע את השיר "בעבור" ואת "כרך נאה" אך דילג על שיר הקומזיץ המתאים ביותר מתוך האלבום - "השם ישמור".

גלילי ניצח על התזמורת המורחבת שישבה על הבמה המוקפדת, וברגעים מסוימים גם הסתובב לקהל וניצח עליו. ניכר היה שהוא עדיין לא לגמרי נכנס לתפקיד המנחה ומוביל הבמה, אך העיבודים המושקעים שכתב למופע חיפו על כך לחלוטין.

המופע הארוך הסתיים סמוך לשעה 1 בלילה ב'טיש' שירי שבת עם כל הזמרים שהתארחו בערב (מלבד אהרן רזאל שמיהר להופעה אחרת). הערב היה אמור להסתיים מבחינת האנרגיות דווקא במחרוזת המוצלחת עם שלומי גרטנר שגם ביצע יחד עם בן דוד את הלהיט הגדול "סאמדיי" ולא ברור מדוע החליטו בהפקה לסיים את האירוע בצורה "רגועה" יותר. ייתכן מאד ובעריכת הדיוידי שצפוי לצאת מהמופע, הסדר ישתנה.

לסיכום, היה זה מופע חובה לחובבי ההיסטוריה המפוארת של מרדכי בן דוד, מופע שאשמח לראות עוד כמוהו.

(צילום: מנדי הכטמן)

ככה עושים את זה!

השבוע בעיצומה של עונת המלפפונים, בה כמעט לא יוצאים שירים חדשים, יצא הסינגל החדש של הזמר והיוצר נעם הראל - "צעקה". השיר אותו כתב הראל והלחין יחד עם רעייתו דבורה, מוצלח מאד ומעורר עניין הן מבחינת הלחן והן בביצוע הקולי המשובח שלו.

מה שתפס את עיניי באופן משמעותי הוא קליפ המילים המשובח במיוחד של מירי טננולד, קליפ מילים שמעניק משמעות אמיתית למושג קליפ מילים. בקליפים רבים המילים רק מופיעות באפקטים בסיסיים, במקרה של שירו של הראל המילים מקבלות תפקיד משמעותי יותר בקליפ וממחישות בצורה טובה יותר את משמעות השיר. עבודה מעולה.

ולפינת השירים האהובים עליכם

במקום הראשון: בפער אדיר הסינגל קליפ החדש של חיים ציפל - "לנצח כל מכשול".

במקום השני: מקהלת נרננה ויואלי דיקמן במחרוזת מארש וואלס

במקום השלישי: איציק וינגרטן מתארח בפרויקט הלחנים של מאיר וידרקר - "ששון ושמחה"

להערות הארות ומתכונים לפופקורן טעים בלי מלח ושמן: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר