מה שחם במוזיקה

זינגער בכיכר • כל הנייעס של המוזיקה היהודית

מדור חדש: 'זינגער בכיכר' כל הנייעס החמים של המוזיקה היהודית במקום אחד. מתי בכה מוטי שטיינמץ? מה גרם למרדכי בן דוד להכות בעוצמה? מדוע משה קליין נכנס עם בגדים לבריכה? ומי כיבה לחנן בן ארי את האור? ועוד (מגזין)

זינגער | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר)

אין חובב מוזיקה חסידית שהפסיד השבוע את סרטון הבכי המרגש של הזמר החסידי המצליח, מוטי שטיינמץ, בעת שירת "רחמנא" החב"די. הסרטון שבר שיאי צפייה, כשבתחילה חשבו כי מדובר באירוע של זאת חנוכה. מאוחר יותר התברר, כי הטישו בו ניגב שטיינמץ את דמעותיו התייבש מזמן, שכן מדובר באירוע בכלל מסוכות שהתיעוד שלו התפרסם רק השבוע. זינגער הצליח לשים את ידו על קטע נוסף מתוך המופע, כזה שעדיין לא התפרסם ונחשף פה לראשונה.

את הזמר רפאל מלול אנחנו בדרך כלל מכירים כזמר חסידי, אך מתברר שה'מלול' שלו, לא רק קישוט. צפו בו במופע באופקים יחד עם הזמר והפייטן משה דוויק מבצע את הפיוט המרוקאי האהוב "יפה ותמה". הפקה וצילום: ישראל לובין.

האירוניה במיטבה, הזמר והיוצר חנן בן ארי, הוזמן להופעה מיוחדת לעובדי חברת החשמל בהאנגר 11 בתל אביב והנה הפלא ופלא נס חנוכה של ממש... החשמל פשוט קרס בתחילת המופע. חנן בן ארי שכבר היה בסיטואציות כאלה, והוא יודע היטב שאין הדבר תלוי אלא בו... לא נבהל ונכנס לתוך הקהל עם חלק מהלהקה כשהוא מבצע את שיריו בגרסה אקוסטית. לאחר כמה דקות, החשמל חזר והמופע התחדש באופן מלא. לזינגער לא נותר לתהות האם העובד שאחראי על התקלה נותר על משרתו...

קרדיט צילום: אריאל קורן, טיקצ'אק

ומחשמל למים... הזמר המצליח משה קליין, נצפה השבוע כשהוא נכנס עם בגדיו למים לצורך הקליפ החדש שלו שיצא בקרוב. זינגער האזין לטעימות מהשיר החדש ונראה שיש למה לצפות.

המעבד והמנצח יואלי דיקמן, מצליח כל פעם לעורר עניין בהופעותיו. הפעם בניגוד לפעם הקודמת בה הוא השליך את הקלידים יחד עם ליפא שמלצער אל הקהל וספג ביקורת, הוא יצר אטרקציה רגועה יותר. במהלך מופע בבניני האומה גרם דיקמן למלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד, להכות בגונג הענק לצלילי "לולי תורתך". זינגער נהנה מהרעיון והחל להתאמן בבית על מחבת ומצקת.

אותו מרדכי בן דוד תועד השבוע גם בארה"ב בביצוע מרגש במיוחד יחד עם ישי ריבו ללהיט הענק שלו "הלב שלי". ריבו שכבש את ארה"ב שוב ביצע לראשונה עם כוכב הזמר החסידי איתו הופיע כבר בעבר כמה פעמים את אחד משיריו. זינגער שהתרגש מהביצוע גם שר בעבר כמה פעמים עם מרדכי בן דוד, כשהוא משמיע את קולו במערכת הסטריאו בסלון.

(מרדכי פאר)

הזמר אלי הרצליך תועד השבוע במופע מוזיקלי באירוע תורני לרגל 'זאת חנוכה' שערך הרב שלמה יהודה בארי 'הינוקא' שגם ליווה אותו בקלידים. לזינגער שחובב ניגוני חב"ד היו חסרים כמה אקורדים בליווי, אך הרצליך התגבר על העניין בשירתו המרגשת.

(צילום: ש.יפת.)

'ינוקא' אחר תועד דווקא כשהוא יודע לנגן ואפילו יפה מאד - ילד הפלא המוכשר בנצי קלצקין, שביצע בביתו על הפסנתר את "מעוז צור" בלחנו של ר' דוד הופשטטר.

לאחר מסיבת 'זאת חנוכה' שערך בביתו הגיע נגן הקלרינט דוד קליגר, לאולמי קונקורד בסביבות השעה אחת בלילה כדי לשמוח עם הרבי ממעז'בוז' לכבוד היום הקדוש.

לקראת סיום הטיש בשעה 3 בלילה כשקליגר בא לקבל 'חנוכה געלט', התפלא הרבי ושאלו היכן הקלרינט, קליגר ענה שהקלרינט איתו אך השעה כבר מאוחרת וכבר לא נשאר זמן לנגן, אך הרבי אמר לו שלמרות הכל שיעלה לנגן. לאחר נגינה של כמחצית השעה אף העניק לו מטבע מיוחדת מכסף טהור עליה חקוקה האות ה' המסוגלת לשמירה ולהצלחה. גם זינגער שהתלהב מהמטבע התחיל להסתובב עם קלרינט, למרות שאין לו מושג מה עושים איתו, למקרה ואיזה אדמו"ר יבקש ממנו לנגן.

(צילומים: אבי כהן ומני שטרייכר)

רק בשמחות: הזמר טל וקנין, האיש וה'בס קול' חיים שלמה מאיעס, נער הפלא חיים ציפל והתקליטן יצחק קינן תועדו משמחים באירוסין לבתו של איש העסקים משה מרצ'לו.

בן 13 למצוות: הזמר והפייטן משה דוויק ואיש התקשורת המזמר שוקי סלומון תועדו משמחים באירוע בר מצווה לבנו של המפיק ואיש העסקים אברהם אסולין מקיסריה.

(צילום: דודי קפלר)

מאירוע לאירוע, הזמר האהוב קובי ברומר חיתן השבוע את אחיו איציק עם אפרת בן שבת וגם ליווה את החופה בשירתו. בעת שירת "אם אשכחך" החתן עצמו שר את המילים המרגשות כשמיד אחרי קובי מסביר בקולו מדוע הוא הזמר של המשפחה. זינגער שולח ברכות מזל טוב לזוג המאושר ומזכיר לאח המוכשר שהגיע הזמן כבר שיוציא שירים נוספים.

הזמר והפייטן משה דוויק עובד על שיר חדש שיראה אור בקרוב יחד עם הגיטריסט אבי סינגולדה. זינגער מנחש מהצלילים שהפעם לא מדובר בשיר ממחוזות הפיוט.

נער הפלא המוכשר חיים ציפל, נצפה ב'אורות' באולפן יחד עם המפיק המוזיקלי - אסף צרויה. ציפל עובד על שיר חדש שיצא בקרוב. זינגער כבר מחכה, לא בסבלנות.

זינגער עדיין באורות של מופעי יט' כסליו או יותר מדויק מהלחיים שאחרי, השבוע הוא שמח לפגוש תיעוד מעניין של חגיגות יט' כסליו של "בית ליובאוויטש" באיצדיון הdom בפריז עם הזמר אלי מרכוס.

הפקה: שלמה אוחיון ויהודה גבאי (צילום ומולטימדיה: שיפטמדיה)

הזמרים קובי ברומר, יונתן שינפלד והמעבד אהרל׳ה נחשוני, שתועד הפעם גם עם מיקרופון, נראו השבוע שרים ברגש את הלהיט של ר' חיים בנט "מכניסי רחמים", לחייל ׳נצח יהודה׳ נתנאל פלבר, שנפצע אנושות בפיגוע ירי בגבעת אסף, יחד עם הרב יצחק בר חיים ותלמידי ישיבת בניין אריאל. מרגש.

נותי ליברמן, כוכב חדש ועולה נצפה בתחילת השבוע מצלם קליפ בהפקתו של המעבד ובמאי הקליפים המצליח שרולי ברונכר. זינגער מבין מדוע נותי עצמו הגיע לצילומים, אך עדיין נותר תוהה מה אביו עושה בקליפ???

(צילום: יהודה פיונטק)

הגשה: נתנאל לייפר, שותף מפיק: איציק אוחנה

'זינגער בכיכר' עם כל חדשות המוזיקה, אייטמונים, קטעים מהופעות, להיטים שבדרך וכל מה שמוזיקלי. אז אם יש לכם חומר רלוונטי, 'זינגער' מחכה לכם - nl@kikar.co.il או בוואטסאפ: כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר