'זינגער בכיכר'

כשהחזן החסיד הקפיץ במרוקאית ומי כבר מכין לנו את פורים

'זינגער בכיכר': כל הנייעס החמים של המוזיקה היהודית במקום אחד. הסינגלים שצפויים לנו בקרוב, הלהקה שחוזרת וקטעים מלהיבים מהופעות השבוע (זינגער)

זינגער | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר)

חובבי המוזיקה היהודית האותנטית התרגשו לשמוע השבוע על קאמבק מעניין של להקת "הלב והמעיין" של נאור כרמי, חיליק פרנק ואורן צור. הלהקה שהייתה בעבר אחת מלהקות הכליזמר האהובות הוציאה כמה אלבומים אך בהמשך כל אחד מהם פנה לדרך מוזיקלית אחר כשכרמי הופך למפיק המוזיקלי של סדרת 'צמאה' המצליחה ואורן צור מלווה את ישי ריבו בהופעותיו.

לקראת חג הפורים, מוצ"ש שבת זכור, צפויה הופעת איחוד מיוחדת של הלהקה בהיכל שלמה בירושלים, הופעה שחובבי המוזיקה היהודית האותנטית לא ירצו לפספס. 'זינגער' שנמצא בירושלים הקרה, כבר מחמם את האוזניים (תרתי משמע).

בינתיים קבלו טעימה מיכולות הכינור של אורן צור יחד עם אריאל אלייב שגם ישתתף במופע:

בשבוע הבא יחול ראש חודש אדר ואיתו צפוי לנו מבול של שירים חדשים באווירה שמחה ומקפיצה, 'זינגער' כבר שמח לבשר לכם לראשונה על דואט חדש מבית היוצר של המפיק המוזיקלי המצליח מאט דאב, האיש שהביא לנו את להיט הפופ הגדול ביותר בחצי השנה האחרונה - "לחי עולמים". הפעם משתתפים בדואט שמואלי אונגר וברי וובר, שני כוכבי המוזיקה החסידית המובילים. קבלו טעימה קטנה מתוכו עד ליום שלישי.

ואם כבר בשירים חדשים עסקינן, מחר יוצא סינגל קליפ חדש לזמר והיוצר מתי שריקי - "אני מחכה". בקליפ משתתף גם כותב שורות אלה, שהחליט לזרום עם שריקי המתוק ולבקש מהשם "רק תתן לי סימן".


מפגש פסגה: גדולי הזמר אברהם פריד, יצחק מאיר הלפגוט והמעבד יואלי דיקמן תועדו בסיום של הלהיט "תניא", בדינר יוקרתי שנערך השבוע לישיבת מיר בפריז שבצרפת.

לאחר הדינר, גדולי הזמר התכנסו לחפלה מרוקאית-ליטאית עם נגידים מצרפת עד אור הבוקר - במלון היוקרתי 'לה קולקסיונר' - הגדול מבין מלונות ה-5 כוכבים בפריז, שעלות סוויטה בו מגיעה ל-1,000 יורו. 'זינגער' מתרשם מהמחירים ומבסוט מהעובדה שהוא חסך הלילה 1,000 יורו בעצם העובדה שהוא ישן בבית הירושלמי שלו.

צפו בהלפגוט מקפיץ (כן כן, זו לא טעות כתיב) את הציבור ובפריד שבעיקר מוחא כפיים:

(צילום: ראובן ביטון וירחמיאל קרלינסקי)

הזמרים אהרן רזאל ומידד טסה הופיעו השבוע בבית שמש לקהל של תנועת עזרא. צפו באנרגיות המטורפות של הקהל הצעיר. 'זינגער' ניסה גם לקפוץ ככה ואחרי 30 שניות נתפס לו הגב.

(צילום: יהונתן בן סימון)

צפו באהרן רזאל מקפיץ את הקהל עם להיט הענק שלו "זמן הגאולה". אותו אהרן רזאל יופיע ב'צוללת הצהובה' בירושלים ביום רביעי הקרוב. 'זינגער' ממליץ בחום.

ועכשיו, בלעדי ב'זינגער': הזמר והיוצר שוקי סלומון שמוציא הערב את 'שיר הביטחון' לא שוקט על שמריו וכבר נצפה באולפנו של המעבד דייויד טויב יחד עם אמן המוזיקה האלקטרונית 'שמרגר' בעבודה על שיר חדש שיקרא הפעם 'שיר תודה'. לשאלת 'זינגער' אמר סלומון כי יבצע את השיר עם אחד מענקי המוזיקה החסידית מארצות הברית שעדיין שמו אסור בפרסום. 'זינגער' מחכה.

בארצות הברית, ראינו השבוע מפגש מוזיקלי מעניין בין המוזיקאים הזמר מוטי שטיינמץ, הזמר מוטי אילוביץ', והמעבדים מנדי הרשקוביץ ורובי בנט. 'זינגער' רק קיבל תיאבון מהסרטון הקצר מידי.

הזמר הצעיר חיים ציפל תועד השבוע בשירת 'התקווה' רגע לפני משחק הכדורסל בין 'הפועל ירושלים' ל'הפועל חיפה', בארנה בירושלים.

(צילום: דניאל שנלר)

המעבד והמנצח יואלי דיקמן בהקלטת גיטרות עם ענק הגיטריסטים אבי סינגולדה, לכוכב חדש בשמי המוזיקה היהודית תזכרו איפה שמעת לראשונה את השם: נחי אדמקר.

המוזיקאי והזמר מוישי רוט והזמרים רפאל מלול ופיני איינהורן תועדו השבוע מבצעים באירוע את "צמאה לך נפשי" החב"די.

האמן שלוימי מאיר מרגש עם ביצוע מחודש לשיר של שולי רנד- "אייכה". 'זינגער' אהב את הרגש והקול הנעים ומחכה לביצועים מקוריים יותר של הזמר.

לסיום, כנסו לחודש אדר ברמיקס חדש ומלהיב של הזמר והיוצר יהודה שמעה לשירו "בשם הגאולה". על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראים אבשלום דריקס ומרדכי עמר.

הגשה: נתנאל לייפר, שותף מפיק: איציק אוחנה

'זינגער בכיכר' עם כל חדשות המוזיקה, אייטמונים, קטעים מהופעות, להיטים שבדרך וכל מה שמוזיקלי. אז אם יש לכם חומר רלוונטי, 'זינגער' מחכה לכם - nl@kikar.co.il או בוואטסאפ: כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר