האחים גת: נמשיך לעשות מוזיקה, קיבלנו המון תגובות נפלאות מחרדים

"נמשיך לעשות מוזיקה" אומרים האחים אריה וגיל גת מ"הכוכב הבא" בראיון לאתר 'כיכר השבת' רגע אחרי ההפסד בקרב על המקום הראשון, ויש להם גם מסר לציבור החרדי. רני רהב: "אהבו אותם, יגיעו רחוק" • צפו (ברנז'ה)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

אתמול (שלישי), השעה 21:00 בערב. המתח באולפני 'נווה אילן' הורגש באוויר. המתמודדים בתחרות השירה "הכוכב הבא" סיימו את החזרות באולפנים, האחים החרדים אריה וגילי גת ערכו תפילה אחרונה לפני עלייתם לבמה, המפיקים ענו "אמן" והתכנית החלה.

הקהל שמנה עשרות בודדות עמד על רגליו שוב ושוב כשהאחים החרדים אריה וגיל גת החלו לשיר. "הם מרגשים אותי" אמר יואב בן ה-11, תושב הוד השרון. יואב לא היה היחיד, כמוהו היו רבים. איגור גורליק, צלם ערוץ 9, סיפר כי הגיע לאולפן בשביל מטרה אחת: "רק האחים גת מעניינים אותנו, בשבילם הגענו", אמר. "הם מביאים צד מרתק ואחר על המגזר החרדי".

רגע השיא הגיע כאשר המתמודד אביתר קורקוס עלה לבמה לביצוע המכריע. האחים גת עזבו את הבמה לעבר אולפן 6 שם הם פצחו בתפילה לבורא עולם. כשלאחר דקות הם הבינו: הם לא זכו במקום הראשון, אלא במקום השני, והמכובד גם הוא.

"תודה לקדוש ברוך הוא ולכל הקהל על המהלך הלא נורמלי שקרה לנו", אמר האח הצעיר לאחר ההפסד בקרב על המקום הראשון, "תודה לאשתי היקרה שעמדה לצידי לכל אורך הדרך, ולתינוקת שנולדה לנו לפני התוכנית. תודה על המסירות של ההורים".

האחים גת בתחילת הדרך, מנגנים בחוצות (צילום: יענקי אריה)

השופט צביקה הדר, הטיב להגדיר את אשר חושבים חילונים רבים: "אתם מסמלים כל מה שאנחנו אוהבים במוזיקה, שימחתם עם שלם - בעיקר לא חרדים, מקווה שתמשיכו. תודה לרב החכם שלכם. התמסרתם באהבה רבה, בכל מקום נגעתם לנו בלב".

את הדרך אל הגמר הם עשו ללא רעש וצלצולים, מבחינתם הם הגיעו לתוכנית לקדש שם שמיים, והראו שגם לחרדים יש מקום בעולם התרבות, ולמרות שאת, הם מבינים את הרגישות בהופעה בטלוויזיה שנאסרה על ידי הרבנים: "חרדים שרוצים להיות בטלוויזיה יכולים לבדוק עם מי שמורה להם מה לעשות, וכל אחד יילך על פי רבותיו". אמרו האחים בראיון ל"כיכר השבת" דקות לאחר ההפסד.

"אנחנו לא הסתובבנו כל כך הרבה ברחובות אבל איפה שהסתובבנו, קיבלנו תמיכה מאוד גדולה", מספר אריה בן ה-48 על התמיכה החרדית והחילונית לה זכו: "אני מכיר את זה עוד מהתקופה שהיינו מופיעים ברחוב, וחלק גדול מהקהל היה חרדי". לדבריו: "המוזיקה שעשינו היא מאוד מעורבת - היא לא מוזיקה רק חרדית, וקיבלנו מהם המון תגובות נפלאות".

ימשיכו לעשות מוזיקה, האחים גת מ"הכוכב הבא" (צילום: פלאש 90)

רבות דובר על כך כך שהאחים יצרו קידוש השם בכך שיצאו מהאולפן בעת שירת נשים, והקפידו על כלל ההלכה. למרות הביקורת שהושמעה, ההפקה צידדה דווקא בעמדת האחים החרדים ואפשרה להם לשמור על אמונתם: "הבהרנו את העניין מראש להפקה שההלכה לא מתירה את זה והם היו איתנו עד הסוף בעניין. עמדנו בזה עד הסוף, ברוך השם".

האחים גת, מה המסר שלכם לציבור החרדי?

גילי: "שישתדל לקחת את כל מה שיש לטובה - גם אם זה טלוויזיה ותקשורת וכל מיני דברים שבדרך כלל לא מתעסקים איתם בעולם החרדי".

"זה לא השכל שלנו" מבהיר גילי, "היה לנו פה איזה פתח מרבנים לעשות את זה, ובכל דבר יש טוב ורע וצריך לדעת איך לנצל את הטוב, לעלות את הניצוצות מכל מקום".

אריה: "אנחנו עוד מעט בעזרת השם נקרא את פרשת יתרו - פרשת קבלת התורה, ותמיד הדרשות מלאות בשבוע הזה ב"ויחן ישראל כנגד ההר" - למה כתוב לשון יחיד, כאיש אחד בלב אחד. על הפסוק הזה צריך לחשוב מכל הצדדים, ולהתחיל לקיים אותו בצורה יותר רצינית".

מה עושים הלאה? "מוזיקה, הולכים לישון ואחר-כך עושים מוזיקה".

השופט רני רהב, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מה הוא וחבריו לשולחן השופטים חושבים על האחים גת: "האחים גת, הרקמה האנושית של הארץ הזו. "תחייה ותיתן לחיות" זה המוטו שלי, שמחתי לראות שזה גם שלהם. הם אנשים טובים באמצע הדרך, שרו קסם, הקהל אהב אותם, הם יגיעו רחוק".

האם התנגדתם לצאתם מהאולפן בעת שירת נשים? שאלנו. "ממש לא. כיבדנו אותם כפי שהם כיבדו אותנו". השיב רהב.

מנחה התוכנית אסי עזר, התייחס אף הוא לנושא וכתב היום בעמוד הפייסבוק שלו: "לגבי האחים גת - הם לא רוצים, יכולים או אסור להם לשמוע שירת נשים על פי הרב שלהם. זאת לא בעיה שלי ולא מעניין אותי. זו זכותם. זו מדינה דמוקרטית וכחילוני גמור שלא מכיר את העולם שממנו הם באים, אני בוחר לכבד את זה".

"אני בוחר לכבד", המנחה אסי עזר לצד האחים גת (צילום: פלאש 90)

יהודית ויטקין, כתבת ערוץ 9, סיפרה על התמיכה הרוסית דווקא במתמודדים החרדים: "לציבור דוברי הרוסית בישראל, תופעת האחים גת מעניינת מאוד מכיוון שזה ציבור סגור שמדגיש שהטלוויזיה היא בעייתית, ופתאום האחים גת (שמצהירים על עצמם כחרדים) משתתפים בתוכנית ואף שרים שירים בלועזית".

הזמר ליאור נרקיס שצפה בתוכנית מביתו, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי האחים גת ריגשו אותו: "הם מקסימים מוזיקאלית, רחבים ועשירים בטעמם ובבחירת השירים, מבצעים מדויק ומרגשים, התחברתי במיוחד לקשר בין האחים ולצניעותם".

גם אשת הטלוויזיה סיון קליין שיבחה בשיחה עם 'כיכר השבת' את האחים המזמרים: "האחים גת מאוד שונים ומוכשרים, כיף לצפות בחסידים שמנגנים ושרים כל כך יפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר