אריאל זילבר מחה: "הפכתי לשק החבטות של אמנים מתוסכלים"

היוצר שחזר בתשובה, קיבל פרס על תרומתו למוזיקה הישראלית מאקו"ם, ותקף את הארגון בעקבות הסערה האחרונה: "הייתי מחזיר לכם את הפרס, אבל אני לא יכול להפנות עורף לאהבה שקיבלתי מהציבור" (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אריאל זילבר (צילום: פלאש 90. וידאו: מוטי קמחי - ynet)

עשרות פעילי ימין הפגינו הערב (שני) מחוץ לטקס הענקת פרסי אקו"ם, ומחו נגד ההחלטה שלא להעניק ליוצר הדתי אריאל זילבר פרס מפעל חיים אלא פרס עבור "תרומתו למוזיקה" וזאת לאור לחצי השמאל. "אני מוחה על סתימת הפיות של השמאל הישראלי שלא יודע לפרגן לאמן" אמר אחד המפגינים לזילבר שהגיע לאירוע.

לאחר שקיבל את הפרס, השמיע זילבר דברים חריפים כלפי דירקטוריון אקו"ם: "חברי הדירקטוריון של אקו"ם רומסים את זכות האמן לדעה. הם ניתקו את השירים מיוצרם. פספסתם את ההזדמנות שהיתה לכם להוות דוגמה לאיחוד בעם ולחופש הדעה. הייתי מחזיר את הפרס אבל אני לא יכול להפנות עורף לאהבה שקיבלתי מהעם. צריך לפרק את אקו"ם" אמר.

"הפכתי לשק החבטות של גופים אינטרסנטיים ואמנים מתוסכלים שמחפשים להמציא את הקיצוניות שלי" אמר זילבר. "בואו נישאר מחוברים האחד לשני" ביקש.

מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד, התייחס לסערה בטקס הערב: "עבורי הערב קצת עצוב. כנראה אנחנו חיים במדינה שהמחלוקות בה קשות, וצריך ללמוד לחיות עם זה. קשה לנו עם הקיצוניות משני הצדדים".

זילבר מגיע לאירוע (צילום: מוטי קמחי - ynet)

כזכור, הפרסום בשבועות האחרונים לפיה הוחלט להעניק לזילבר את הפרס עוררה תגובות נזעמות מצד קשת רחבה של אישי ציבור - בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית וזאת בעקבות עמדותיו הפוליטיות הנחשבות לימין קיצוני.

ההחלטה לשנות את אופי הפרס נבעה בשל לחצים שהפעילו חברי דירקטוריון בארגון, בראשם דליה רבין, שבישיבה שנערכה אתמול העלתה לדיון את התבטאויותיו של זילבר, כאשר היא לא השתתפה בהצבעה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן תקף מוקדם יותר את ההחלטה לשנות את אופי הפרס: "ההתקפלות של אקו"ם והחלטתה להעניק לאריאל זילבר פרס רק על תרומתו למוזיקה הישראלית במקום פרס על מפעל חיים היא כניעה והתרפסות מסוכנת בפני בולשביזם של גורמי שמאל קיצוניים".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס גם הוא להחלטה ואמר כי "התבשרנו היום שארגון אקו"ם מתכוון למנוע מהיוצר אריאל זילבר פרס מפעל חיים בגלל ההשקפות שלו וזה מצטרף לאותה משטרת מחשבות שמנעה מחתן פרס הנובל, פרופ' נובל, ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה. ההחלטה של אקו"ם היא נגד כל ערך תרבותי ויצירתי ואני מציע להם לחזור ממנה עכשיו. אני אומר לאוניברסיטת חיפה ולאקו"ם הקלון הוא שלכם זה אות כבוד לא לקבל מכם כבוד".

"חברי הדירקטוריון של אקו"ם רומסים את זכות האמן לדעה. הם ניתקו את השירים מיוצרם. פספסתם את ההזדמנות שהיתה לכם להוות דוגמה לאיחוד בעם ולחופש הדעה. הייתי מחזיר את הפרס אבל אני לא יכול להפנות עורף לאהבה שקיבלתי מהעם. צריך לפרק את אקו"ם" -

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר