בני אלבז מגיב:

"הרב יאשיהו פינטו ברך ואמר לי: לך להיכל התהילה, ותצליח"

הזמר בני אלבז מתייחס בראיון לביקורת שהוטחה בו בעקבות השתתפותו וזכייתו בתוכנית הטלויזיה "היכל התהילה": "היו רבנים שהתייעצתי איתם, הרב יאשיהו פינטו ביניהם. הוא אמר לי: לך בשם ה' תעשה ותצליח" ● "בגללי", אומר אלבז, "כל ילד בישראל יודע מה זה קידוש, מה זה מזוזות" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אלבז והרב פינטו. התברך (צילום: אילן סירוטה, מאיר אלפסי)

בני אלבז, הזוכה הגדול של תוכנית הטלויזיה "היכל התהילה" העניק ראיון למנחם טוקר בגלי ישראל, והתייחס גם לביקורת שהוטחה בו בעקבות ההשתתפות בתוכנית.

"השם יתברך לקח יהודי דתי, שם אותו בין כל הקליפות, בין אנשים חילונים גמורים, עם כל המחלוקות, האהבות והנשיקות", אומר אלבז.

"הוא לקח את ההיהודי הדתי הזה שקוראים לו בני אלבז, ואמר לו: אתה תישאר שם, אתה תעשה קידוש ה'. עכשיו, כל ילד בישראל יודע מה זה קידוש, מה זה מזוזות שלא היו שם, מה זה לחתן יהודי כדת משה וישראל".

אלבז נשאל האם נועץ ברבנים, טרם לכתו לתוכנית שכללה בין היתר שירת נשים, והשיב: "היו הרבה רבנים שהתייעצתי איתם. הרב יאשיהו פינטו ביניהם. הוא אמר לי: לך בשם ה' תעשה ותצליח. אם אתה באמת הולך בשם שמים, בעזרת ה' תצליח.

"כמה ימים לפני הגמר הגדול גם נפגשתי איתו וקיבלתי את ברכתו. הוא אמר לי במפורש: עשית דברים טובים ולבנים, הכל יהיה לבן.

"באתי לשם בביטחון מלא, והיו עוד רבנים שדיברתי איתם. המילים היו ממש זהות ודומות. אני לא יכול להיות גאון הדור, לפסוק הלכות, אני לא קובע שום דבר בעולם הזה. אני צריך להיות גאון רק בשירה ובזימרה. בכוח הזה, ניסיתי להעביר מסר. וב"ה, זכיתי".

לאלבז יש גם מסר לרבנים: "הרבנים חייבים להשתמש בעולם החילוני, להיכנס לאש".

המפיקים התאכזבו שדווקא אתה, שומר מצוות לקח את כל הקופה וזכה?

"רגע אחרי הזכייה, הם הבינו שזה יד ה' בדבר. אמרתי להם מראש: אם אני אשאר בגמר, אני אנצח".

מישהו מש"ס התקשר אליך כדי לברך?

"מי שרוצה שיתקשר, מי שלא רוצה שלא יתקשר. אני לא שומר טינה לאף אחד. נכנסתי לבית כדי ללמד זכות על כל יהודי. מי שלא עושה כך, הוא יהודי פסול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר