שילוב מוזיקלי • צפו

קונצרטים ירושלמים; נהננו וחזרנו עם גלריה

לאחר דחייה של כמה חודשים, יצאה השבוע לדרכה בבנייני האומה, עונה נוספת בסדרת החזנות והפיוט "בנבל עשור" - פרויקט מושקע, מגוון וחדשני. צפו בגלרית האומנים (מוזיקה)

(צילום: חיים טויטו)

ייחודה של הסדרה מבית היוצר הירושלמי הוא בעצם גם סודה של העיר ירושלים, השילוב הנדיר והרבגוניות בין מזרח למערב, ניגוני התפילה האשכנזיים מחד, ומאידך טעמם המיוחד של הפיוטים הספרדיים, פרויקט מושקע, מגוון וחדשני בחסות עיריית ירושלים ובליוויו הצמוד של ראש העיר מר משה ליאון.

את הקונצרט הירושלמי שפתח במוצ"ש האחרון את הסדרה הובילה תזמורת פירקת אלנור בניצוחו של אריאל כהן, שבעיבודים ססגוניים וקצביים יחד עם הזמרים-פייטנים איציק קלה, יובל טייב ומשה דוויק סחפו את אלפי המשתפים עד שעת לילה מאוחרת.

יומיים אחר כך, התקיים הקונצרט הקלאסי, חגיגה אמיתית של מוסיקה ליטורגית יהודית במיטבה, עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של מאסטרו אלי יפה יחד עם החזנים יצחק מאיר הלפגוט, שלמה גליק, אברמי קרשנבוים ולייזר ברוק.

גם מקהלת החזנים "זמרתיה" בניצוחו של ד"ר אורי אהרן נטלה חלק חשוב באירוע.

ידידיה מאיר הוסיף, כהרגלו, ניחוח מיוחד משלו בקטעי הנחיה וקישור.

בדברי ברכתו חזר והדגיש ראש העיר משה ליאון, את שאיפתו להמשיך הלאה עם הסדרה, גם בשנים הבאות. לדבריו מדובר במסורת חשובה ומרכזית בחייה התרבותיים-יהודיים של עיר הבירה ומבחינתו גם בירת החזנות של ישראל.

מנהל המחלקה למורשת ישראל, יהודה נפתלי, חיזק בדבריו את מחויבות העיריה להמשך העשרת מורשתה של התרבות היהודית בעיר.

הקונצרטים הבאים בסדרה, הפיוט האנדלוסי עם אמיל זריהן, משה לוק מייק קרוצי ואליה מויאל, והחזנות הארצישראלית עם רפי ביטון ומקהלת קולות מן השמיים יחד עם הסולנים דודו פישר, שי אברמסון, קולין שחט וישראל רנד יתקיימו שניהם בחודש הבא.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר