הרב חיים דרוקמן: בנט תומך בשינוי החוק לטובת הרב אריאל

הרב חיים דרוקמן, מרבני הציונות הדתית, טוען כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תומך בשינוי החוק לטובת הרב יעקב אריאל. לדברי הרב דרוקמן, הגבלת גיל הרה"ר - הינה עוול. "הגיל קובע כאן? הכישורים קובעים, הגדולה בתורה, הלמדנות" אמר הרב דרוקמן. האזינו (חדשות,בארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרב חיים דרוקמן (צילום: פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית: הרב חיים דרוקמן, מרבני הציונות הדתית, מתייחס הערב לנסיון המתווה אותו הוא מוביל בנסיון להביא להסכמה בין ש"ס והבית היהודי, לפיו יבוצע שינוי בחוק, והרב שלמה משה עמאר יוכל להתמודד לקדנציה שנייה, בעור הרב יעקב אריאל יוכל להתמודד למרות גילו המבוגר.

"אנחנו רוצים לדאוג שיהיה רב ראשי בעל שיעור קומה" אמר הרב דרוקמן בראיון למהדורה המרכזית ברדיו קול חי בהגשת משה גלסנר, "רב ראשי ענק".

הרב דרוקמן הביא כדוגמה את הרבנים הראשיים שכיהנו בעבר, כשהוא מצביע על כך שהרב הראשי לישראל צריך להיות אדם "ענק בתורה": "על כס הרבנות הראשית ישבו הרב קוק, הרב הרצוג, באופן פשוט, על הכיסא הזה צריך לשבת גדול בתורה, מזקני הרבנים, שבאופן פשוט הרבנים יראו בו את ראשם".

במהלך הראיון, התייחס הרב דרוקמן להגבלת הגיל של המתמודד לרב הראשי, והביע זעם על העובדה שבתפקידים ממשלתיים אחרים ההגבלה אינה קיימת.

לדברי הרב דרוקמן: "זה מעניין מאוד, אין גבול לנשיא מדינת ישראל - בן 90, אין גבול לראש הממשלה, רק לרב ראשי צריך להיות גבול? זה מעניין, אם אין גבול לממלאי תפקידים ממלכתיים שמנהיגים את כל האומה כולה, יעלה על הדעת שיהיה גבול למי שעומד בראש עולם התורה? איזה מין דבר זה?".

הרב דרוקמן הגיב לסרטון שחשף העיתונאי קובי נחשוני ב-ynet, בו נראה הרב אריאל כשהוא לכאורה אומר כי גילו מבוגר ורומז כי הוא שוקל לפרוש מהרבנות: "אני מבקש לא להשתמש בציטטות חלקיות של הרב אריאל, כי הוא הגיב על כך ואמר מי שחושב שיש לו איזה בעיה יתלווה אליו בסיורים שהוא נותן בליל שבועות ויראה באיזו מידה הוא כשיר או לא כשיר".

'בנט קיבל על עצמו לתמוך בחוק עמאר - אריאל'

"הגיל קובע כאן? הכישורים קובעים, הגדולה בתורה, הלמדנות" שב הרב דרוקמן והדגיש את אי שביעות רצונו מהגבלת הגיל.

הרב דרוקמן הגיב לשאלות המתעוררות בקרב הציונות הדתית לפיהן מדוע על המגזר להתפזר תמיד על תפקיד הרב האשכנזי הראשי, ומדוע בקדנציות האחרונות לא מונה רב ספרדי ציוני דתי: "לבי דואב בכל השנים האחרונות שאף רב ספרדי ציוני דתי לא יכול להגיע לאף משרה רבנית, איך קורה דבר כזה, זה עוול".

"צריך רב בעל שיעור קומה" הרב יעקב אריאל (צילום: פלאש 90)

לדברי הרב דרוקמן, הסרת הגבלת הגיל, איננה שינוי פרסונלי: "זו צביעות גדולה, מצד אחר אומרים שזה חוק פרסונלי, מצד שני אומרים שאם הרב אריאל יוכל להתמודד גם הם יוכלו. זה נקרא פרסונלי?" שאל הרב דרוקמן, "פרסונלי נקרא אם זה רק מיוחד לאותו אדם, ואף אחד אחר לא יכול, אבל פה כל אחד מעל גיל שבעים יכול (להתמודד א.ה.) אז מה הבעיה?".

בנוסף, התייחס הרב דרוקמן לטענות לפיהן יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט, אינו חפץ במינוי הרב יעקב אריאל: "אני חושב שהוא בהחלט תומך, הוא פועל בעניין הזה, מי דיבר עם ראש הממשלה שיתמוך בכך?, הוא בהחלט קיבל על עצמו לתמוך בחוק הזה, כמובן שכל זה מתוך הנחה שיהיה הסכם גם לגבי הראשון לציון".

בהמשך דבריו, חזר הרב דרוקמן בפעם השלישית, וטען כי הגבלת הגיל הינה 'עוול': "אני חושב שעניין הגיל הוא עוול, זה לא קשור למועמד פלוני או אלמוני, זה תיקון עוול" אמר הרב וכיוון לשינוי החוק אותו הוא הציע.

הרב דרוקמן סיפר כי הוא הצהרה של הרב עובדיה יוסף על תמיכה בדיל דבר שעל פי גורמים בש"ס ובבית היהודי לא תצא אל הפועל - תשביע את רצונו, "אנחנו מצפים לה, מקווה שהיא תהיה עוד היום".

לסיום, אמר הרב דרוקמן, כי "אף אחד לא שם למתווה הזה רגליים", וכי לדבריו, באם אכן יושג הסדר מול ש"ס, יהיה להסדר רוב בכנסת.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו קול חי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר