מי אחראי?

בוסו: "יש להקים כיתות כוננות בבתי חולים" • בן גביר: "משרד הבריאות נרדם בשמירה"

שר הבריאות פנה לשר לביטחון לאומי בדרישה לקדם הקמת כיתות כוננות שיאבטחו את בתי החולים | בוסו: "בשל מצב החירום, עלתה רמת האיום הנשקפת לכלל מוסדות הבריאות" | בן גביר: "קיבלתי בפליאה את מכתבך, לצערי משרדך לא נערך כראוי"  (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בוסו ובן גביר "מי אחראי" (צילום: Arie Leib Abrams Yonatan Sindel/Flash90)

ויכוח נוקב התפתח בימים אלו בין שר הבריאות לשר לביטחון לאומי סביב האחריות לאבטח את בתי החולים בתקופת החירום.

שר הבריאות חה"כ אוריאל בוסו שלח הבוקר (רביעי) מכתב לשר לביטחון לאומי חה"כ איתמר בן גביר, וביקש לקדם באופן מיידי הקמה של כיתות כוננות חמושות בכל בתי החולים בישראל, כדי להגן על המאושפזים, הצוותים הרפואיים, עובדי בית החולים והמבקרים מפני האיומים הביטחוניים הנשקפים מחוץ ומפנים הארץ.

במכתבו כתב השר בוסו כי "בשל מצב החרום בו אנו נתונים, עלתה רמת האיום הנשקפת לבתי החולים ולכלל מוסדות הבריאות. איומי טילים מצפון ומדרום, לצד איומים בהתקפות טרור בפנים הארץ, לרבות חשש לפגיעה בצוותים רפואיים, במאושפזים ובאזרחים הבאים בשערי בתי החולים, עד כדי סיכון ממשי לפגיעה בתפקוד בתי חולים".

עוד הדגיש בוסו: "גיוס המילואים הנרחב הביא לכך שכיום פחות ממחצית מהמאבטחים במוסדות הבריאות חמושים, באופן החושף אותה לפגיעה ומערער מאוד את רמת האבטחה - דווקא בשעה בה קיים צורך בהגברתה".

בהמשך המכתב ציין שר הבריאות את נושאים שבהם הוא מבקש את טיפולו של השר לביטחון לאומי:

1. סיוע בהקמת כיתות כוננות חמושות ב"נשק ארוך", שתוקמנה באופן מידי ותפעלנה בכל בתי החולים לאלתר, ובכלל זה אספקת נשקים לחימושן.

2. הסרת חסמים והפניית מתנדבים חמושים לסיוע באבטחת המוסדות הרפואיים.

3. מתן אפשרות לחימוש כל מערכי האבטחה בבתי החולים ב"נשק ארוך" והסרת המגבלות בנושא.

4. בנוסף לאמור, יש לתת את הדעת למוסדות השיקומיים והגריאטריים וכן למאות המרפאות של קופות החולים בקהילה, הפועלים ללא אבטחה כלל ואף ללא אישורים להצבת מאבטח חמוש. אבקש לכל הפחות, לאשר למוסדות אלה לחמש את אנשי האבטחה במשימות אותן הצליחו בקושי רב לאייש.

לסיום, כתב שר הבריאות: "אנו מודעים לכך כי המשאבים של משטרת ישראל מוגבלים בימים אלה לאור הצרכים הנרחבים והאתגרים שבהם ניצבת המשטרה. עם זאת, חשוב לתת את המענים החיוניים לאבטחת מוסדות הבריאות, אשר המשך תפקודם התקין חיוני למדינה ולכלל התושבים".

השר לביטחון לאומי השיב במהירות וכתב: "קיבלתי בפליאה את מכתבך בעניין הקמת כיתת כוננות חמושות בכל בתי החולים. כפי שאתה בוודאי יודע, צוות משותף המורכב מעובדים של משרדי ושל משרדך עובד ללא לאות למצוא פתרון לנושא ואף סיכם באופן עקרוני על הקמת כיתות כוננות בבתי החולים. זאת במקביל לעבודה המאומצת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל על מנת להקים כיתות כוננות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ולהנפיק רישיונות פרטיים של כלי ירייה לאזרחי ישראל, בקצב שלא נראה כמותו. בנסיבות אלו, לא ברור לי מדוע מיהרת להוציא מכתב במקום להמשיך את השיח ביננו".

בן גביר ממשיך להעיר לשר הבריאות הטרי: בהזדמנות זו, אפנה אלייך ב2- נושאים חשובים שמצויים באחריותך, אשר לצערי לא מקבלים מענה ראוי.

ראשית, כחלק מתהליך הוצאת הרישיון לנשיאת כלי נשק, על פי החוק, משרד הבריאות נדרש לספק חוות דעת לאגף כלי ירייה, אשר בלעדיהן לא ניתן לנפק את הרישיון. מתחילת מבצע "חרבות ברזל", למעלה ממאה אלף אזרחים הגישו בקשה לנשיאת נשק, אך לצערי הרב נדמה שממשרדך לא נערך כראוי, ולכן נוצר פקק גדול במשרדך, אשר מונע מאותם אזרחים להשיג את הרישיון.

שנית, למן תחילת המלחמה, ישנה עלייה גדולה בהסתה. התופעה לא פסחה גם על בתי חולים, אך נדמה שמשרד הבריאות נרדם בשמירה. כך לדוגמה, עובדת הושעתה מבית החולים "סורקה" בבאר שבע, לאחר שהבטיחה לחשוף ולטפל בעובדי מערכת הבריאות שלטענתה הביעו תמיכה בחמאס. מדובר במצב בלתי נסבל, וחשוב שתיתן את הדעת לכך.

מכתבו של שר הבריאות
מכתב התשובה של השר לביטחון לאומי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר