חיפוש מלחמתי

פיקוד העורף, נשק ודניאל הגרי | גוגל מציגה: מה חיפשנו באינטרנט השנה?

חברת גוגל המובילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם מסכמת את השנה האזרחית ומפרסמת את רשימת החיפושים הפופולריים ביותר. בין החיפושים הנפוצים ביותר: רישיון לנשק, פיקוד העורף, ודובר צה"ל (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
תכנת בארד של גוגל, מהחיפושים הפופלרים השנה (צילום: שאטרסטוק)

לקראת סיום השנה האזרחית, חברת גוגל - אלופת מנועי החיפוש באינטרנט, מפרסמת סיכום לשנת 2023 שמלמד על המונחים והמושגים ששלטו בכותרות בישראל. נראה שהחיפושים השנה נחלקים ללפני פרוץ המלחמה ולאחריה, כאשר המושגים בחודשיים האחרונים מעידים על רגשות כאב וחרדה בקרב רבים — כמו עולם שונה לגמרי מהחודשים שקדמו לשמחת תורה.

המלחמה הנוכחית שפרצה בשבת שמחת תורה הביאה לחיינו מושגים שכו לחיפושים רבים מוד, כאשר "פיקוד העורף" תפס את המקום הראשון בדירוג הביטחוני. אחריו נמצא "צבע אדום" במקום השני, וחיפושים על רישיון נשק במקום השלישי. שם המבצע, "חרבות ברזל", דורג במקום הרביעי, ובמקום החמישי הגיע החיפוש על "עזה". אגב, גם בקטגוריית החדשות העולמית "מלחמת ישראל ועזה" הייתה מונח החיפוש הנצפה ביותר בשנה החולפת.

גם אנשים ודמויות מעולם הביטחון הפוליטיקה והתקשורת זכו לחשיפה גבוהה. כך למשל, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, נמצא במקום הרביעי ברשימת האנשים שאת שמם חיפשו הכי הרבה בגוגל בשנה החולפת, במקום העשירי נמצא ח"כ שמחה רוטמן, מאדריכלי הרפורמה המשפטית שטלטלה את המדינה בעשרת החודשים הראשונים של השנה האזרחית.

גם אנשים שהתפרסמו ונפטרו השנה זכו לחשיפה גבוהה, וכך שמם של שתי נשים שנחטפו לעזה ונרצחו במלחמה, שני לוק ונועה מרציאנו הי"ד, זכו לחשיפה גבוהה בחיפוש בגוגל.

השנה האזרחית החולפת, 2023, הייתה גם השנה של הבינה המלאכותית, כאשר אפליקציית ChatGPT זכתה למספר החיפושים הגדול ביותר בקטגוריית הטכנולוגיה. גם אפליקציית הבינה המלאכותית של גוגל, Bard, דורגה במקום החמישי. במקום השני דורג תכנת Emoji Kitchen המאפשר למשתמשים ליצור אימוג'יז שישלחו בהודעות, ובמקום השלישי דורג האייפון 15 של אפל שהושק השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר