"איום הטילים"

חנוכה עצוב במירון: יום התפילה המסורתי בוטל | חשיפה

ממחר יום חמישי ועד זאת חנוכה לא תתאפשר כניסת רכבים למירון | העילה הרשמית לסגירה: איום הטילים והיעדר מרחב מוגן להמונים שיגיעו למקום | מתחם הקבר עצמו לא ייסגר לקהל ויתקיימו בו התפילות והשיעורים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קבר הרשב"י במירון (צילום: Photo by David Cohen/Flash90)

מלחמת חרבות ברזל שפרצה בשבת שמחת תורה מיד לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, הביאה איתה ימים ולילות לא שקטים בהרבה מיישובי הצפון של ישראל.

בעקבות כך, איום הטילים והיעדר המיגון בקבר הרשב"י הוביל לביטול אירועים המוניים שתוכנו להתקיים בהר מירון ומשטרת ישראל הודיעה למתפללים הרבים שהיו צפויים לפקוד את המקום ב'זאת חנוכה', כי הצירים בסביבת מירון ייסגרו לתנועה.

יום זאת חנוכה נחשב ליום מסוגל להתיר בתפילות לישועת הכלל והפרט והמונים רגילים לפקוד את ציון הרשב"י ביום זה ממש כמו ביום ז' אדר או ר"ח אלול או ימים אחרים המסוגלים לתפילה.

לפי הודעת המשטרה, מיום חמישי, ב' בטבת, ה- 14.12.2023 – ערב זאת חנוכה, החל מהשעה 18:00 ועד יום שישי, ג' בטבת, ה- 15.12.2023, 'זאת חנוכה' לא תתאפשר כניסה לכלי רכב לצירים שבסביבת מירון.

גורמים המכירים את ההתנהלות במתחם קבר הרשב"י מעריכים כי הסגירה בפועל תחל מספר שעות קודם לכן, וניתן להעריך שכלי הרכב יופנו תחילה לחניונים בתחתית המושב עד להשלמת הסגירה המלאה של ציר מירון.

בעקבות הודעת משטרת ישראל על סגירת הצירים סביב למירון בשעה 18:00 בערב ביום חמישי ״זאת חנוכה״, הודיעו משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כי שירות התחבורה למירון לא יופעל באותן שעות, ועד למחרת יום ו׳ 15 בדצמבר.

בתוך כך, במכתב ששיגר מפקד פיקוד העורף למשטרת ישראל נכתב כי "בעקבות הכרזת מצב מיוחד בכל רחבי המדינה לאחר פתיחת מלחמת חרבות ברזל, ההנחיה היא למנוע התכנסויות המוניות בכל רחבי הארץ במקומות בהם לא ניתן להגן על האזרחים ואין מרחב מוגן תקני".

עוד הוסיפו: "לאור הסיכון הגבוה בחיי אדם אבקש ממשטרת ישראל לפעול בהתאם לסמכויותיה למניעת קיום אירוע הדלקת נרות המוני במתחם הרשב"י במירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר