הפיילוט של השרה סילמן

סוף סוף גם הציבור החרדי ייהנה: אלו המעיינות עם רחיצה נפרדת

אם עד עכשיו הציבור החרדי נאלץ להדיר רגליו ממשאבי הטבע של המדינה - בשל כך שלא הונהגה שם רחצה נפרדת לגברים ולנשים, כעת נדמה שיש פתרון והוא יכלול פיילוט ראשוני בשני מעיינות | כל הפרטים (תיירות, חרדים)

בני סולומון | כיכר השבת |
טובלים במעיין | ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תחילת הסוף של האפליה החרדית: השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, האמונה על תחום המעיינות, מגבשת בימים אלו פיילוט לרחיצה נפרדת בשני מעיינות.

על פי הדיווח הבוקר (שני) של אמיר אטינגר ב'ישראל היום', הפיילוט הניסיוני יחל לפעול כבר בקיץ הקרוב, ועל פי הפיילוט, תונהג רחצה נפרדת בהתחלה בשני מעיינות בדרום ובצפון - בעין צוקי, סמוך לים המלח - ובצפון, גן השלושה ("הסחנה") - ליד בית שאן.

איך יעבוד הפיילוט? כדי לא "לפגוע" ברוחצים הרחצה הנפרדת תתאפשר מהשעה שש בערב ועד לשעה עשר בערב - בזמן שהאתר נסגר באופן רשמי לציבור.

כזכור לפני יותר מחודשיים, ח"כ משה גפני הגיש הצעת חוק, שלפיה, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יהיו בהפרדה לגברים ולנשים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בישראל יש לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה - מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות. הדבר, מונע מהם לבקר ולרחוץ באתרי הטבע הללו וממילא אוכלוסיות אלו מופלות לרעה, וההפליה מתעצמת שכן מדובר באתרים ששייכים למדינה אך בפועל לא מאפשרים לאזרחים אלו לבקר ולהשתמש בהם.

יצוין, כי בעבר היה פיילוט לרחצה נפרדת שהופעל בתוך שעות הפעילות של מעיין עין צוקים ברט"ג, אך השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ביטלה זאת וטענה, כי בתוקף תפקידה כאחראית על רשות הטבע והגנים, היא תתנגד גם לחקיקה המתוכננת במטרה לאפשר רחצה בשמורות טבע תוך הפרדה בין גברים לנשים.

מהשרה להגנת הסביבה עידית סילמן נמסר ל'ישראל היום': "משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי. הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר