סערה בארה"ב: סרבן הגט ישראל מאיר קיין התחתן בהיתר מאה רבנים

חתונה מסעירה את יהדות ארה"ב. ישראל קיין המסרב לגרש את אשתו במשך שנים לאחר שסירבה לדרישותיו, התחתן ב"היתר מאה רבנים" • מתנגדיו: "צריך לנדות אותו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד סרבני גט סמוך לבית הדין הרבני (צילום אילוסטרציה: פלאש 90 למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

החתונה שמסעירה את יהדות ארה״ב: ביום חמישי האחרון נישא ישראל מאיר קיין תושב לוס אנג׳לס בשעה טובה ומוצלחת עם רעייתו הטרייה דניאלה ברבוסה בלאס וגאס בחתונה מצומצמת וצנועה.

אלא שבניגוד לשמחה רגילה ושגרתית כאן ניצבו מחוץ לאולם עשרות מפגינים יהודים אורתודוקסים שהניפו שלטים בגנותו של החתן עליהם נכתבו ססמאות כגון תתבייש לך ותפסיק להתעלל. מתברר כי הנישואין של קיין מעוררים סערה גדולה בקרב יהדות ארה״ב ומסוקרים בהרחבה בכלי התקשורת האמריקאים.

קיין גרוש מאשתו הראשונה מאז 2007 אלא שהמדובר רק בגירושין אזרחיים התקפים מצד החוק במדינה, אולם את הגט המאשר את הגירושין מבחינת ההלכה היהודית מסרב קיין לתת לאשתו העגונה עד עצם היום הזה.

הרב קלמן טופ שהצטרף להפגנה הבהיר כי "מדובר במקרה מביש ומזעזע", קיין דורש מאשתו עבור הגט סכום עתק של חצי מליון דולרים וכן משמורת מלאה על בנם בן ה-12. אשתו תושבת מונסי סירבה להיכנע לדרישותיו ועל כן פנה לבית דין באזור מגוריו שארגן לו לדבריו היתר מאה רבנים מה שאפשר לו להינשא ללא צורך במתן גט לאשתו הראשונה.

לטענת קיין הרב צבי דב אברהם ממונסי אמר לו כי יכול להינשא שוב על סמך ההיתר. אלא שבעיני רבנים אחרים הדבר לא מצא חן זאת בלשון המעטה. הרב ג'רמי שטרן שארגן את ההפגנה מחוץ לאולם אומר כי אסור לעבור על כך בשתיקה. לדבריו, "בשל הלחץ שהופעל סירבו רבנים בלאס וגאס לחתן את הזוג והם נאלצו להביא רב במיוחד מניו-יורק הרחוקה.

"אסור לתת לו להתפלל ולהצטרף למניין" אמר הרב שטרן המפעיל לחץ שקיין ינודה בתגובה למעשיו מהקהילה היהודית המקומית. חייבים לעשות סוף לסאגה הזאת. לא ייתכן שרעייתו תישאר עכשיו עגונה למשך כל חייה והוא ימשיך בחייו החדשים ועל כך ההפגנה אמרו המוחים לכלי התקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר