נזקי מים

נתקלתם בנזקי מים בדירה שלכם, ולא יודעים איך להתמודד? עשינו לכם סדר

תופעת נזקי המים בדירות מגורים הנה תופעה מוכרת לשמאי חברות הביטוח. מים מוצאים דרכם אל הדירה שלנו מחמת סיבות שונות ומגוונות וכך נגרמים לנו נזקים. עשינו לכם סדר כדי שתדעו כיצד להתמודד(ביטוח, שיווקי)

מים בצילום תקריב (צילום: Pixabay)

נזילת מים מהשכן

תביעות ביטוח רבות העוסקים בנזקי מים הן על רקע של מים שחדרו מדירה אחת אל דירה אחרת.
כאשר יש תקלה בצנרת בדירה של שכן עלול להתרחש מצב בו מים מוצאים דרכם אל הדירה שלנו וכך נגרמים לנו נזקים שפיצוי בגינם ניתן לתבוע מחברת הביטוח שלנו (שיכולה אח"כ להיפרע מהשכן עצמו או מחברת הביטוח שלו). מי שאין להם פוליסת ביטוח המכסה נזקי מים יכולים לתבוע את חברת הביטוח של השכן או את השכן עצמו (בתביעה נזיקית). חשוב להדגיש שבכל מקרה לא ניתן לקבל כפל פיצוי.
לפניכם סקירה של תופעות המוכרות לכל שמאי רכוש העוסק בתחום נזקי מים ונדרש למסור אומדן היקף נזק במקרים של נזילת מים מדירה אחת אל אחרת.

נזק גלוי לעין ונזק נסתר
בכל הקשור לנזקי מים חשוב לדעת שמה שרואים בזמן הסמוך לתקלה שגרמה למים להגיע למקומות האמורים להישאר יבשים הוא רק קצה הקרחון. לעיתים קרובות המים עושים את דרכם למקומות מהם קשה מאוד לסלק אותם, מתחת למרצפות למשל. שמאי נזקי מים צריך לקחת בחשבון נזקים שעלולים להתפתח לאיטם ולגרום להוצאות עתידיות, כך למשל היווצרות מרבצי עובש שיהיה צורך לטפל בהם.
הנזק הנסתר ונזק שעלול להתפתח עם חלוף הזמן הוא אחת הסיבות שאין להסתפק באומדן היקף נזק של שמאי רכוש מטעם חברת הביטוח. רק שמאי פרטי שאת שירותיו אתם שוכרים יקפיד לכלול את כל מרכיבי הנזק, הגלויים והנסתרים כאחד רק כך במסגרת תביעת נזיקין כנגד השכן, תוכלו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

נזקי מים כלואים
אחת התופעות שיש לקחת בחשבון בתביעות ביטוח בגין נזקי מים היא זו המכונה "מים כלואים".
מדובר במים שחילחלו אל מקומות מהם כבר אינם מתנקזים או מתאדים. ברוב המקרים מדובר במים שחדרו אל מצע החול שמתחת לרצפה.
מים כלואים יגרמו לנזקים שיתפתחו עם חלוף הזמן, כך למשל נזק ליציקות בטון בגלל חלודה במוטות הברזל שבהן. בין היתר עלולים להיווצר סדקים ועיוותים, חוזק המבנה נפגע (דבר המביא לירידת ערך שוק) ועוד.

בכל מקרה של נזקי מים בגלל נזילה שהייתה בדירה של שכן חשוב מאוד לשכור שירותיו של שמאי רכוש מטעמכם. שמאי כזה יספק לכם דוח שיאפשר לכם להתמודד מול חברת הביטוח, כך תוכלו לדרוש ולקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם, כולל סכומים שיכסו טיפול בנזק שיתפתח, נזק שלא רואים מיד.
בררו שהשמאי שאתם פונים אליו מתמחה גם בתחום נזקי מים ושהוא מנוסה בטיפול בתביעות ביטוח במקרים של נזילות מדירות סמוכות. שמאי כזה ידע לא רק לקבוע אומדן היקף נזק המגלם את כל מה שתצטרכו להתמודד איתו אלא גם לספק חוות דעת אשר תתמוך בסכום הפיצוי הסופי שקבע.

תוכלו ליצור קשר עם אודי וולנרמן, שמאי רכוש על ניסיון של מעל 27 שנים: 073-7024383

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר