ביטוח לדירה שכורה - מתי זה חשוב?

דירת החלומות שלכם, היא לא רק מקום מגורים נהדר - היא אחריות אשר לקחתם על עצמכם. ביטוח לדירה שכורה יאפשר לכם לישון בשקט (צרכנות נכונה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: unsplash)

רכוש יקר במיוחד מעלה את חשיבות הביטוח

ביטוח תכולת דירה מאפשר לכם לדעת שבמידה שיקרה נזק לרכוש האישי שלכם בדירה, תוכלו לקבל החזר מחברת הביטוח. לרוב, ביטוח תכולת דירה הוא משתלם במיוחד אם אתם מחזיקים בדירה רכוש יוקרתי יחסית, כולל ריהוט עתיק או תכשיטים. עם זאת, רבים בוחרים בביטוח זה לוו דווקא בגלל הערך הכספי של הרכוש שלהם, אלא בגלל הערך הסנטימנטלי. גם אם השרשרת שקיבלתן מסבתא בבת המצווה אינה שווה כל כך הרבה כסף, הערך הרגשי שלה שווה לכן המון. ביטוח לדירה שכורה יאפשר לכם לדעת בוודאות שלא משנה מה יקרה, הרכוש האישי והיקר שלכם נמצא בידיים טובות, ושבכל מקרה של אסון בדירה, תוכלו לקבל עליו החזר הולם ומשמעותי.

ביטוח דירה מגן מפני נזק אשר חוללתם בעצמכם

לעיתים, ביטוח תכולת דירה או ביטוח דירה כללי, נעשה על ידי בעל הנכס באופן אישי. ביטוח זה מגן עליכם מצד אחד במקרה של אסון אשר אינו תלוי בכם, אך הוא עלול להתנקם בכם במקרה של נזק לדירה אשר חוללתם באופן אישי. רוב האסונות הביתיים אינם מתרחשים כתוצאה מגזירת גורל, אלא בגלל חוסר בתשומת לב, או רשלנות של הדיירים עצמם. במקרה של נזק לדירה אשר התרחש באשמתכם כדיירים, יתכן מאוד וחברת הביטוח של בעל הדירה תשאף לקבל החזר על הנזק מכם, מאחר ואתם אשמים והביטוח אינו מכסה זאת. ביטוח דירה אשר תעשו באופן אישי, כן ישמור עליכם מכך. יש אין ספור סיטואציות בהם יתכן שתחוללו בדירה השכורה נזק בלתי הפיך, ללא כוונת זדון. יתכן שתשכחו את הגז דולק, יכול להיות שתנסו להחליף ברז מים בצורה לא נכונה ותובילו להצפה אדירה בכל הנכס, ויכול להיות שפשוט תפילו את אחד הרהיטים של בעל הדירה ותשברו אותו לחלוטין. בכל המקרים הללו, הדבר היחיד שיכול לשמור עליכם הוא ביטוח דירה מטעמכם.

לעיתים ביטוח דירה הוא חלק מתנאי החוזה שלכם

חלק גדול מבעלי הבתים בישראל, אינם מעוניינים להתעסק עם ביטוח לדירה שלהם. בראייתם, ביטוח עצמאי שלהם הוא בזבוז כספי, מאחר והוא מכסה למעשה חלק גדול מהרכוש של הדיירים, אשר אין להם סיבה לשמור עליו. מסיבה זו בדיוק, בהמון חוזי שכירות מוגדר באופן מפורש כי על אחריותם של הדיירים לשלם ביטוח דירה. ביטוח הדירה במקרה זה הוא בעל חשיבות מרובה אף יותר, מאחר ובמקרה של אסון, תאלצו לעמוד בהחזרים עצומים על הנזק לדירה, ולעיתים גם בפיצויים לבעל הדירה על הפרת החוזה עמו.

אל תשאירו הכול למזל

מחירי השכירות הגבוהים בישראל, מובילים רבים לנסות לצמצם כמה שיותר הוצאות נוספות הקשורות לדירות המגורים. צמצום זה מגיע כמובן, גם לתחום הביטוח. חשוב לזכור, שלמרות הרצון העז לצמצם את העלויות החודשיות השוטפות, ביטוח דירה שומר עליכם מנזק כלכלי גדול בהרבה, שעשוי לרדוף אתכם עשרות שנים אל תוך העתיד. אם תרצו לנסות לחסוך בביטוח זה, תוכלו לפנות לחברות רבות, להשוות מחירים ואפילו להתמקח. אך בכל מקרה, אל תישארו בלי כיסוי, אל תסתכנו בלהיות לבד בהתמודדות מול קטסטרופה כלכלית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר