תרפ"א - תשע"ד: תולדות חייו של הרב יעקב גלינסקי זצ"ל

מגיד המישרים הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל השיב את נשמתו לבורא. בשנת תרפ"א נולד להוריו בפולין, למד בנוברדוק והתפרסם אודות לדרשותיו שכבשו את לבבות השומעים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: א בליק)

תרפ"א - תשע"ד: מגיד המישרים הרב יעקב גלינסקי זצ"ל השיב את נשמתו לבוראה, לאחר שאושפז בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק וזאת בעקבות הידרדרות במצב בריאותו בימים האחרונים.

הרב, בנם של אברהם צבי ודבורה גלינסקי נולד בשנת תרפ"א בקרינק שפולין, בבחרותו למד הרב בישיבת בית יוסף נובהרדוק של הרב אברהם יפה'ן בביאליסטוק. 11 שנה מאוחר יותר הוגלה לסיביר יחד עם חבריו לספסל הלימודים.

בשנת 1941 הוגלה לסיביר יחד עם קבוצה של מאה בחורי ישיבה.

הרב נישא לרבנית צביה ברוד בתו של הרב חיים בנימין ברוד זצ"ל וזאת אחרי מלחמת העולם השנייה בשנת 1949 עלה לישראל והתיישב כאמור בעיר התורה והחסידות.

הרב התגורר ברחוב חידושי הרי"ם בבני ברק ונהג לפקוד את ביתם של גדולי הדור בעיר התורה: החזון איש והסטייפלער זיע"א.

לפני כשישים שנה עמד בראש ישיבה בראש העין ופעל בקרב העדה התימנית. עשור מאוחר יותר עמד בראש ישיבת "נובהרדוק-חדרה", יחד עם הגאון רבי אלחנן פרלמוטר.

בימים הנוראים ראש השנה ויום כיפור, התפלל הרב בבית הכנסת "בית הלל" ברחוב דמשק אליעזר בבני ברק, הרב ישב כאחד האדם בשורות הראשונות בסמוך לארון הקודש.

כשהוא עטור בבגדי לבן נהג הרב למסור את דרשותיו באותם ימים בשעה 17:00 אחר-הצהרים בין תפילות מנחה למעריב, עשרות אנשים הצטופפו בבית הכנסת שלאחרונה הרחיב את גבולותיו.

במשך שנים היה נוסע ממקום למקום, מיישוב ליישוב, מבית כנסת לבית מדרש, ונושא מדברותיו בפני המון העם שגמע בשקיקה את דבריו.

דרשנותו הייתה מתבססת על שיטת המוסר של נובהרדוק והיה מרבה לתבל את דבריו בסיפורים ובמילתא דבדיחותא וכך היה כובש את ליבות השומעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר