טרגדיית סאבא

בני הגר"ע יצאו למקסיקו; הגר"ש עמאר במכתב בהול

אסון משפחת סאבא: בשל חילוקי דעות, טרם נקבע עדיין מועד ההלוויה. הגר"ש עמאר במכתב לרבני מכסיקו: "לא לקבור את בני המשפחה, עד להגעת משלחת זק"א". בינתיים יצא כבר הרה"ג יצחק יוסף למקסיקו, ואחה"צ יצא לשם גם אחיו הרה"ג דוד יוסף. עוד מספר ראשי ישיבות, עושים מאמץ להשיג כרטיס (דיין האמת)

יוסי וייס | כיכר השבת |
סאבא על רקע מסוקו והמכתב (קול-חי, COL)

עולם התורה עדיין בהלם מהבשורה המרה הבוקר, על הסתלקותו בתאונת מסוק מחרידה, של המיליארד משה סאבא, שנספה יחד עם בני משפחתו – רעייתו, בנו וכלתו.

כבר בשעות אלו מתחילה רכבת האבלים לצאת בדרכה למקסיקו. הראשון לעלות על מטוס מייד עם הישמע הבשורה המרה, היה הרה"ג יצחק יוסף שליט"א, ראש ישיבת יחווה דעת, ובנו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א.

גם אחיו - הרה"ג דוד יוסף, צפוי לצאת לקראת הערב בטיסה למקסיקו, מתוך תקווה להספיק ולהשתתף במסע ההלוויה. ל'כיכר השבת' נודע, כי מספר רב של ראשי ישיבות ורבנים, עסוקים בשעות אלו בבדיקת זמן ההלוויה, ובניסיון להשיג כרטיס טיסה באופן מיידי.

גם בשעה זו, עדיין לא ידוע התאריך בו תיערך ההלוויה, האם זו תידחה למחר, או שמא תיערך כבר היום. בשעה זו מתנהלים המגעים בעניין, בין בני הקהילה במקסיקו, לבין ביתו של הגר"ע יוסף, כאשר על הפרק ניצבת גם השאלה, האם להמתין להגעתו של הבן חיים, הלומד כאן בארץ, בישיבת קול תורה.

רדיו קול-חי דיווח, כי הגר"ש עמאר כתב מכתב בהול לרבני קהילת מקסיקו - בו אסר עליהם לקבור את בני המשפחה עד להגעת כוחות זק"א. הסיבה, כך דווח, כדי לקבור את חלקי הגופות יחד.

המכתב של הרב עמאר (באדיבות רדיו קול-חי)

בארגון זק"א, שסאבא היה מגדולי תומכיו, מפעילים לחץ כבד בכדי לעכב את ההלוויה, עד לבדיקת זירת ההתרסקות על ידי מתנדבי הארגון. זאת למרות הדיווחים בידי המתנדבים המקומיים, כי עבודת האיסוף והזיהוי הושלמה לחלוטין, וכי אין צורך בשום עזרה מהמתנדבים הישראלים.

לא נשאר סיכוי

כזכור, התקבלה הבוקר הידיעה ממקסיקו, בדבר הטרגדיה הנוראה שאירעה בהתרסקות מסוקם של בני משפחת סאבא, שעה שעשו את דרכם משדה התעופה לביתם.

משפחת סאבא מוכרת במקסיקו כמשפחה אמידה ביותר, בין היתר שימש משה סאבא בעבר כנשיא טי.וי-אצטקה המקסיקנית, חברת הטלוויזיה השנייה בגודלה במקסיקו, וכן גם כיו"ר חברת הסלולר 'אונפון', זאת בנוסף לעסקי התרופות שבבעלותו.

גם בארץ שקל סאבא להיכנס לתחום התקשורת, ואף ניהל משא ומתן לרכישת ערוץ 10, אך בסופו של דבר לא יצאה העסקה אל הפועל, בין היתר עקב בעיות הקשורות בשמירת השבת.

לפי הדיווחים, היו במטוס - בנוסף לטייס: אלברטו סאבא, אומברו סאבא, יהודית סאבא, ויהודית קאסאל.

מהדיווחים המגיעים ממקסיקו עולה, כי ההתרסקות אירעה בעת שסאבא ומשפחתו עשו את דרכם במסוק מדגם 'אוגוסטה', מהעיר טולוקה בדרכם לביתם במכסיקו סיטי, שעה שבחוץ שרר מזג אויר ערפילי.

על פי עדותם של עדי הראייה, אירע פיצוץ אדיר במסוק, כשהוא עולה באש בעודו באוויר, ואז צנח לתהום, כשהוא לא מותיר כל סיכוי לניצולים.

למקום ההתרסקות הגיעו צוותי הצלה רבים, בני המשפחה ההמומים, ואף שרים בממשל המקסיקני, ביניהם שרי התקשורת והתחבורה, ושר ההגנה האזרחית.

אמפריית סאבא

משפחת סאבא, יוצאי חאלב שבסוריה, היגרה למקסיקו לפני שנים רבות, כאשר האב יצחק מקים את האימפריה העסקית, אותה ניהלו בהמשך שלושת בניו.

לפני שש שנים, היגר משה סאבא לניו יורק, בעקבות גל חטיפות במקסיקו, אולם לאחר שנה בלבד חזר לקהילה במקסיקו, עקב הצורך בחיזוקה.

ר' משה ז"ל, היה יהודי חם שהקפיד על קלה כבחמורה. שמר על קשר הדוק עם גדולי הרבנים, את בניו הוא חינך בישיבות קדושות, ושלח אותם ללמוד בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים, שם למד עד לנישואיו, גם הבן אברהם (אלברטו) שנספה עימו הלילה.

רעייתו של משה סבא, הינה בת למשפחת טוואשי ממקסיקו, אחיה הוא אברך תלמיד חכם, תושב שכונת בית וגן בירושלים. הבן אברהם ז"ל, היה נשוי מזה כשנתיים ליהודית - בת איש העסקים יצחק קטן, מנכבדי הקהילה היהודית במקסיקו.

פטירתם הטראגית של בני הזוג סאבא, יחד עם בנם וכלתם, הותירה את חמשת ילדים המשפחה הנותרים יתומים, מהם ארבעה שעדיין אינם נשואים, כשהקטן הינו ילד כבן 7 שנים בלבד.

משה סאבא ז"ל, היה מוכר בארץ מאוד, בין היתר כתומך גדול של עולם התורה בכלל, ומקורב ביותר למרן הגר"ע יוסף בפרט. בשנים האחרונות נודע סאסא בשורה של תרומות עתק אותם העניק לישיבות רבות בארץ, כאשר ראשי ישיבות וגדולי ישראל רבים, היו סמוכים על שולחנו, בביקוריהם במקסיקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר