הרב ספד. צפו

על קבר ההרוג: "כשהיית צריך היית מוריד את המשקפיים"

הרב אברהם בנימין זילברברג, מהדמויות הבולטות בהנהגת 'גור', שיבח את הקפדות הקדושה של האברך שנהרג במירון. "לא סתם המשקפיים היו הסימן לזיהוי הגופה", ספד. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההספד, היום (באדיבות המצלם)

חבריו הקרובים של הרב שמחה בונים דיסקינד ז"ל, האברך הגוראי בן ה-23 שגופתו נמנתה בין 45 ההרוגים באסון במירון, עלו היום (חמישי) לקברו, עם תום ימי ה'שבעה' עליו.

ר' שמחה בונים, בנו של הרב יעקב פסח מחיפה וחתנו של השדכן המוכר בחסידות הרב צבי בינקה מירושלים, נטמן מעט לפני כניסת השבת שעברה בבית העלמין שדה יהושע בחיפה, מה שלא אפשר לכל מי שחפץ בכך לצעוד אחר מיטתו ולחלוק לו כבוד אחרון.

היום כאמור עלו לקבר חבריו, האברכים מהכולל, וספדו לו נרגשות. במרכז המעמד נשא את דבריו הרב אברהם בנימין זילברברג, מהדמויות הבולטות בהנהגת חסידות גור מטעם האדמו"ר.

הרב שמחה בונים דיסקינד ז"ל

הרב פתח ואמר בקול בוכים כי "עת רקוד נהפך לעת ספוד", ונזכר: "בשנים המעטות שהיית כאן, נשמה קדושה וגדולה, קיימת בעצמך יראת שמים ויראת חטא".

"באיזו יגיעת נפש ויגיעת בשר עמלת להחדיר יראת שמים לעצמך ולכל הסובבים, אבל בבחינת 'נועם יראתך', עם גשמעאק ונעימות. לא לחינם ראשי התיבות של שמך זה דב"ש. רוכב בערבות שש ושמח כשמגיע אליו נפש צדיק וקדוש".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

ר' אברהם בנימין זילברברג הוסיף ושיבח את המנוח: "היית הולך ברחוב, ואיפה שהיה צריך, היית מוריד את המשקפיים. רק לאחרונה אמרת שאתה לא רוצה להבליט את זה ולכן עלה לך רעיון להזמין משקפיים מזכוכית, כדי שלא ישימו לב שאתה מוריד. לא לחינם המשקפיים היו הסימן הראשון לזיהוי של הגופה".

צפו בהספד הכואב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר