מכתב גלוי למשמיץ החרדים, יונתן גפן

הרב אהרן לוי בתגובה לטורו של יהונתן גפן על "שפעת החרדים": אם היית נאלץ להטיס ילד להשתלה בחו"ל, היית צריך את הברברים

הרב אהרון לוי | כיכר השבת |
יהונתן גפן (ארכיון מעריב)

ליהונתן היקר, שלום רב.

קראתי בעיון רב את דבריך המבטאים את דאגתך הכנה מהתפשטותה של "שפעת החרדים".

אני מצטט את תמצית דבריך בראש דברי משתי סיבות

א.כדי לבדוק אם אכן הבנתי את דבריך החשובים במלואם.

ב.כדי להציל את אלו שעדיין לא נדבקו בשפעת מסוכנת זו.

כתבת כי "שפעת החרדים נמשכת ועדיין לא נחשף החיסון המתאים נגדה. בגטו הברברי בירושלים שוב הוכיחו שחיי האדם שווים כקליפת השום, וכשאני כותב את זה אני אפילו קצת מעליב את קליפות השום".

"לפני שבוע, בשבת, לקה הרב שעיה רוזנברגר בהתקף לב בעיצומה של תפילה. צוות האמבולנס שהגיע במהירות ביצע החייאה ברב המכובד. אלא שעשרות מחסידיו שעצרו את האמבולנס, קיללו את החובשים המסורים וחסמו בגופם את רכב ההצלה בטענה שבית החולים הדסה 'מבצע ניסויים בחרדים'.

אני, אילו הייתי אחד המצילים מצוות האמבולנס, פשוט הייתי מסתלק משם ומשאיר את הרב עם חסידיו לחסדי קהילתו הקדושה. שאלוקים יטפל בו. אם גם זה לא יצליח, תמיד אפשר להזמין למקום את האמא המרעיבה". עד כאן דבריך המחכימים.

ובכן יהונתן היקר, רציתי להשכילך בכמה נתונים כדי שתנוח דעתך וחושבני שקליפת השום תסכים איתי.

בגטו הברברי בירושלים מתגוררות כמה דמויות שכנראה עדיין לא פגשת וכדאי מאוד שלא תזדקק לשרותיהם. נראה לי שאם היית זקוק ליעוץ רפואי לפני ניתוח מוח דחוף היית נאלץ לחבוש מסיכה הגיינית על פיך ולהכנס לגטו שלי כדי להפגש אם ה"ברבר" פישר או עם ה"ברבר" פירר.

אם חלילה וחס נאלץ היית להטיס ילד לניתוח השתלה בחו"ל, היית שוב נאלץ לחבוש את אותה מסיכה בדיוק ולבקש פגישה דחופה עם הברבר צ'ולק. כמו כן יהונתן ידידי, אפילו אם היית רק זקוק להלואה ללא ריבית כדי להרחיב חדר בביתך, היית צריך להפגש עם חברי בגטו. אם תתקע ללא אוכל תמיד תוכל להכנס בשעריו של בית התמחוי שמנהלו הוא ה"ברבר" זילברשלג ואם אתה מתבייש, אל תדאג יהונתן, האוכל של ה"ברבר" ויזל יגיע אליך עד הדלת. כך שאם אתה חושב שאצלינו בגטו חיי אדם שווים כקליפת השום כנראה לקבוצות סיכון אלו.

אני מסכים אתך שבגטו שלנו יש בעיות לא פשוטות איתם אנחנו מנסים להתמודד ואני לא מתבייש להודות - לא תמיד בהצלחה. אבל אני רוצה להרגיע אותך, אם היית מסתלק עם האמבולנס שלך, לא נורא, לא היה קורה שום דבר כיון שהקטנועים והאמבולנסים של "הצלה" - אלו הנהוגים בידי אנשי השפעת, מגיעים בין כה וכה לפני האמבולנס שלך.

ויש לי גם הצעה קטנה אם חס ושלום וחס וחלילה תזדקק לא עליך לאמבולנס, כשיגיעו רוכבי הקטנועים חברי תושבי הגטו - אל תברח! אולי הם נראים מפחיד אבל הם לא מזיקים בדרך כלל, ישנו סיכוי גדול שהם לא יעשו לך שום דבר רע, רק אל תנסה לברוח מהם - הם ישיגו אותך. למה? כיון שחיי אדם חשובים אצלינו בגטו כקליפת השום.

לסיום יהונתן ידידי הטוב, אם חס ושלום בלי לפתוח פה ל... אם חס וחלילה אתה יודע... תקלע לסביבתו של "האברך הדורס"... פיגוע.... ושאר מרעין בישין השם יצילנו, אל תדאג, אנשי השפעת יהיו שם כדי לעזור לך.... בכל מצב.

ואגב יהונתן ידידי - הצעה קטנה לי אליך. אם תזדקק לשירותיהם של אחי בני הגטו החולים ב"שפעת החרדים" - חשוב פעמיים לפני שאתה נכנס אלינו. כאחד שעוסק מזה שנים בהפצתה של שפעת החרדים אין לך מושג כמה שהשפעת הזו מדבקת. וברוך השם אין לה תרופה.

שלא תזדקק לנו אף פעם

שלך, אהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר