הקו החם: התינוק צורח. מה עושים?

אמא מודאגת שואלת: הבן שלי צורח כשהוא בעריסה, כשאני מרימה אותו הוא צורח יותר ויותר ועושה רושם כאילו הוא סובל על הידיים

מומחי מדור משפחה | כיכר השבת |
(פלאש 90)

שלום

לפני חודשיים נולד לי בן בכור כך שאין לי ניסיון עם ילדים קודמים. תמיד ידעתי שחיבוקים ומגע הם חשובים מאד להתפתחות ולקשר אבל, אצל הבן שלי יש משהו משונה- הוא צורח כשהוא בעריסה, כשאני מרימה אותו הוא צורח יותר ויותר ועושה רושם כאילו הוא סובל על הידיים. לקחתי אותו לרופא שיבדוק אולי הוא סובל כאבים כתוצאה ממחלה כלשהי אך הרופא לא מצא שום דבר ופטר אותי בכך שאני אמא צעירה וחסרת ניסיון וככה זה בגידול תינוקות- הם תמיד צורחים הרבה. האמת היא שאני די נבוכה. כולם נותנים לי המון עצות אבל תכל'ס, הילד מאד לא רגוע. לא בעגלה ובעיקר לא הידיים. יש לך אולי איזה רעיון בשבילי?

תודה.

לאימא המודאגת

קודם כל הרבה מזל טוב ושתזכי ממנו בעזרת ה' להרבה נחת. את מתארת תינוק לא רגוע ובפרט רגיש למגע. לצערנו זאת תופעה שנוצרת כתוצאה מויסות חושי לקוי. התינוק שלך רגיש כנראה למגע ואינו "מתרגם" נכון את הקשר החושי שלו עם העולם. כלומר- ייתכן שכשאת מרימה אותו במקום להרגיש מוגן ובטוח יותר, הוא חש דווקא בגירוי של העור שמכאיב לו. האם גם העור שלו מגורה? הייתי מציעה לך להקפיד להלביש לו רק בגדי כותנה (גם בגדים עליונים) וגם לדאוג שהמצעים יהיו עשויים כותנה ואבקת כביסה ומרכך- מיוחדים לתינוקות. ייתכן שהדברים הללו יפחיתו את עוצמת הסבל שלו. הייתי גם מציעה לבדוק אם יש באזור המגורים שלך הדרכה לעיסוי תינוקות. גם זה יכול להפחית במידה מסויימת את הסבל שלכם.

חוץ מזה, קשה לי מאד לתת הוראות מדוייקות. תינוקות רגישים כאלו צריך "ללמוד" וזה תהליך ארוך שדורש הסתגלות של שני הצדדים. חשוב שתדעי שזה לא משהו שקשור באימהות שלך ובכישורים הטבעיים שלך לגדל אותו. לאט לאט תלמדו מהם הדברים שכן מרגיעים אותו- תנוחת הרמה מסוימת, אמבטיה, טיול בחוץ, אולי מנשא (קנגורו). ככל שיגדל גם הוא יסתגל יותר לעולם וילמד כיצד להרגיע את עצמו. בינתיים צריך לקחת נשימה עמוקה, להשתדל לקבל כמה שיותר עזרה מבעלך ומהמשפחה כדי שתצליחי לנוח ולהתחזק, ולדעת שבעזרת ה', התקופה הזאת תעבור. בכל אופן חשוב שתמשיכי לעקוב ולראות אם אכן הוא סובל מקשיים נוספים של ויסות חושי- באוכל, בשמיעה, בראייה. במידה ואכן כן- ישנם היום טיפולים מגיל צעיר מאד שיכולים להקל על התופעות הללו. בשבילך ובשבילו. בהצלח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר