אמהות ממליצות: כך תוציאו את הילדים בבוקר, בזמן

פעם הייתם מקדימים לכל אירוע בעשר דקות. אבל היום, כהורים לילדים קטנים, אתם תמיד מאחרים בחצי שעה. אז באנו לעזרתכם עם טריקים להתכוננות מאימהות אמיתיות, שפשוט יצילו אתכם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימים עברו, נהגתם להקדים לכל אירוע בעשר דקות. ואז נולדו לכם ילדים. וכעת, אתם מרגישים ממש ברי מזל אם מאחרים בחצי שעה, כשכולם עם גרביים תואמים. שימו לב, הורים יקרים: בין אם אתם נכנסים לשגרת החזרה לבית הספר או סתם מנסים לצאת עם הילדים מהדלת כמה דקות מהר יותר, הטריקים האלה להתכוננות - מאימהות אמיתיות - יצילו אתכם. (ואולי אפילו יעניקו לכם כמה דקות לעצמכם).

הסיבה לכך היא שבניית שגרה יומיומית - מצחצוח שיניים ועד התלבשות - שבאמת עובדת עבור המשפחה שלכם, יכולה להיות מתגמלת ומהנה. אנחנו מבטיחים.

1. הפכו את צחצוח השיניים לכיף

זה רק אצלנו או שצחצוח השיניים הוא המטלה המאתגרת ביותר בבוקר (וגם בערב, אם נהיה כנים)? אממה, ביסוס הרגלי שיניים טובים הוא עניין חשוב, שכן הכנסת ילדיכם לרוטינת צחצוח שיניים, מכינה אותם להצלחה בהמשך החיים. ברגע שהם מגיעים לשלב 3. כלומר, בין הגילאים 2 ל-10, הם אמורים להתחיל ללמוד כיצד לעשות זאת באופן עצמאי.

לאחר שציידתם אותם במשחה ומברשת ידידותיים, נסו להשמיע להם שיר אהוב או לתזמן טיימר מאיץ, כדי להגביר את החוויה שלהם ולשמור על אותם ממוקדים במשימה שעל הפרק. חנה ג. אומרת: "אני משמיעה מוזיקה ואנחנו רוקדים ביחד. זה קצת מסובך תוך כדי הצחצוח, אבל זה עובד!".

2. השתמשו בשיטת "שתי הברירות"

הבן והבת שלכם היו אמורים להיות לבושים לפני 15 דקות. אבל כשאתם דורשים את זה מהם במילים "אתם צריכים להתלבש ברגע זה", התשובה שלהם עלולה להיות מתריסה (ואף מלווה בדמעות, לעתים). שימו לב לטריק של רחל ב.: "הטקטיקה שלי היא מה שהרבה מטפלים מכנים "שיטת שתי הברירות" - ובתשע מתוך 10 פעמים היא עובדת. "במקום לפרט את הדרישות שלכם, הציעו ליורש העצר שלכם לבחור: "האם אתה רוצה ללבוש את החולצה האדומה או החולצה הכחולה?".

פתאום, יהיה להם הרבה כוח ורצון להקשיב לכם. ומכיוון שהתקפי זעם בגילאים ובשלבים אלו נוטים להתרחש בעקבות חיפוש אחר עצמאות, שיטת שתי הברירות מעניקה להם פתאום בדיוק את זה.

3. שמרו על קלילות

ככל שתשכילו להפוך את השגרה למשהו מהנה, כך יהיה לכם קל יותר להניע את הצאצאים שלכם. "כדי לצאת מהדלת, אני לפעמים מעמידה פנים שהעגלה שלו היא חללית או מכסחת דשא או מכונית מרוץ", אומרת ציפורה ד.. "בהליכה שלנו לגן, אנחנו צריכים לתפוס את הכוכבים, לקחת את כל העשבים או להיות הכי מהירים" ויעל ט. מסכימה: "אנחנו עושים מרוצים להרבה דברים - מי יכול להתלבש מהר יותר, מי יכול לנעול נעליים מהר יותר וכו'. זה כיף, אבל אנחנו בעצם עוזבים את הבית בזמן ובלי כל כך הרבה ריבים!" ומכיוון שזמן הוא מושג מופשט עבור ילדים, מוטב להשתמש ברמזים חזותיים ושמיתיים כדי להניע אותם. במקום "אנחנו צריכים לצאת בעוד חמש דקות", אמרו: "אנחנו צריכים לצאת כשהשיר הזה מסתיים".

4. תנו לילדים שלכם לבחור את הבגדים שלהם (כן, באמת)

לא, אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לתת לפעוט בן השלוש שלכם לצאת מן הבית עם תחפושת השוטר שלו מפורים, אלא, במקום זאת, להגדיר שתי אפשרויות מתאימות לעונה ערב קודם, כדי שהילדים שלכם יוכלו לבחור איזו משתי התלבושות הם רוצים. ואז, אם הם מבוגרים מספיק, הם יכולים להתלבש בלי שום הוראה מכם. כדי להקל עוד יותר על המצב, כשאתם רוכשים להם בגדים, בחרו בצבעים ניטרליים ככל האפשר, בתוספת שניים או שלושה צבעים מרעננים, כי בכל אופן, ילדים.

5. ייעדו מקום אחסון לכל אחד

"אמא, איפה הנעל שלי?", "שכחתי את התיקייה שלי!", "נעלם לי ספר החשבון". המשפטים הללו נשמעים לכם מוכרים? זה הזמן ליצור אזור ייעודי ליד הדלת עבור כל אחד מהמתוקים שלכם, שבו הוא ישים את החפצים שלו. חברו שורה של ווים לקיר בגובה של כל ילד וסמנו אותו. זה המקום שבו הם ישימו את התיקייה, הז'קט והנעליים כשהם יגיעו הביתה בכל אחר צהריים, כך שהכל יהיה מאורגן ומוכן למחרת בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר