הכירו: מוטי זוננפלד, הנגיד שהביא את בנט לישיבות

ח"כ נפתלי בנט הגיע בשעות הבוקר לביקור מיוחד בהיכלי הישיבות בירושלים. כתב 'כיכר השבת' שוחח עם מקורביו של הנגיד הרב מוטי זוננפלד שאירגן את הביקור בישיבות. זוננפלד, איש עסקים שמתגורר בסמוך לבנט ברעננה, ידוע כאחד התורמים הגדולים של היכלי הישיבות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוטי זוננפלד (צילום: יהודה פרקוביץ')

לרבים נדמה ולא בכדי כי בימים האחרונים חלה תפנית מסויימת ביחסיו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם הציבור החרדי ומלבד הפגישות התכופות עם ראשי המפלגות החרדיות ובהם, דרעי וישי, גפני ופרוש, הוא גם מתבטא באופן אוהד יותר כלפי המגזר החרדי ובני הישיבות.

בקרב העסקנים החרדיים חלוקות הדעות האם מדובר רק בשינוי "קוסמטי" מן הפנים ולחוץ כלדעת רבים מהם מדובר בהטיה מכוונת כשיו"ר הבית היהודי תופס "טרמפ" על הפגישות הללו ומנסה לייצר את עצמו כדואג לעולם התורה על אף שאין שינוי משמעותי בדעותיו כשהוא עדיין דוגל בברית הפוליטית עם לפיד שעלולה לפגוע בקיומו של עולם התורה.

מנגד, אחרים סוברים כי יש לתת לו 'צ'אנס' וסבורים כי יתכן איזה שהוא שינוי מגמה חיובי ביחסו אל החרדים ואל לומדי התורה שיתן בקרוב את אותותיו וישפיע על הכניסה לקואליציה וממילא גם על מעמדם של בני הישיבות.

כך או כך הבוקר "התחממו" היחסים כשבנט הגיע לביקור מיוחד בעולם הישיבות בירושלים ב'מיר' וב'חברון' ונפגש עם עם ראשי הישיבה והתלמידים על מנת להכיר מקרוב את אורח החיים התורני והלמדני.

בניגוד למפגשים קודמים שיצאו אל הפועל ביוזמתם של חברי הכנסת החרדיים, כשהקרדיט הגדול מגיע בעיקר לחברי הכנסת פרוש ומקלב, דווקא המפגש הבוקר 'נולד' במוחו של ידיד אישי של נפתלי בנט, חבר ורע, כשהמדובר באיש עסקים חרדי בשם מוטי זוננפלד או בשמו המלא ר' אליהו מרדכי זוננפלד.

לזוננפלד, המתגורר ברעננה בסמיכות לבנט, כאב עד למאוד לראות את ההסתה המשתוללת בציבוריות הישראלית כנגד לומדי התורה ובני הישיבות והמחשבה כי ישנם הסוברים שידידו הטוב מסייע לה בעקיפין הטרידה את מנוחתו.

"בא ותכיר את עולם הישיבות מקרוב, ותראה מהי מסירות אמיתית והקרבה אישית למען לימוד התורה" הציע איש העסקים החרדי ליו"ר הבית היהודי שלאחר 'נידנודים' חוזרים ונשנים נעתר להצעה ואכן הגיע הבוקר לסיור שנקבע מראש.

זוננפלד הינו בוגר ישיבת סלבודקא בב"ב, וכיום איש עסקים מולטי מליונר שמחלק את זמנו בין ברזיל למקום מגוריו בישראל כשמכיריו מספרים כי בכל בוקר הוא משקיע מזמנו מספר שעות ללימוד תורה ברציפות. "כולם יודעים שבשעה שהוא עם החברותא,אסור להפריע לו, מספר אחד מידידיו ל'כיכר השבת'.

זוננפלד נשוי לביתו של ר' עמרם מלול ז"ל מכפר חב"ד וילדיו לומדים במוסדות חינוך חרדיים מודרנים (ישיבת הישוב החדש). בשנים האחרונות נמנה זוננפלד על מקורביו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל וזכה ממנו לקירבה מיוחדת כשהוא נכנס ויוצא בביתו כדרך שיגרה. זוננפלד מקורב גם לרבנים הרה"ג רבי ישראל מאיר לאו והרה"ג רבי יצחק דוד גרוסמן ונחשב לאיש סודו של יו"ר עזרא למרפא איש החסד הרב אלימלך פירר.

לפני מספר חודשים הוא אף תרם ס"ת לעילוי נשמת אביו של פירר שהוכנס לביהמ"ד של חסידי בעלזא בעיר בני ברק.

מכיריו מספרים כי הוא נחבא אל הכלים ובורח מאור הזרקורים. כל תרומותיו הינם בצנעה ומדובר בסכומים אדירים.

"הוא אחד התורמים הגדולים של ישיבת מיר ושל מוסדות בעלזא ועמותות צדקה וחסד נוספות, אך את הכל הוא עושה בלי רעש ובלי צילצולים" אמר אחד ממכריו.

המקורבים טוענים, כי אין ספק שזוננפלד הנחשב לאחד מידידיו האישיים של בנט מנסה להשפיע עליו לפעול למען עולם התורה והישיבות והוא יעשה הכל על מנת שחבירו לא ייפגע חלילה בעקרונות הציבור החרדי, אולם צריך לקוות שהדבר יעלה בידו.

"זה לא פשוט, על בנט מופעלים לחצים אדירים מכל הכיוונים ואי אפשר לדעת מה יקרה ברגע האחרון ,האם הוא יעדיף את הציר עם לפיד או דווקא שיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות", הם מסבירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר